Cele mai enervante lucruri în munca de la distanță

Sursa foto: unsplash.com
Sursa foto: unsplash.com

Lucrul de acasă este noua normalitate pentru mulți oameni. În timp ce unii dintre ei apreciază munca din confortul de acasă și încă caută lucrul la distanță, alții au descoperit lucruri mai puțin plăcute când vine vorba de lucrul la distanță.

Evenimentele din ultimii ani din România și din întreaga lume au transformat lucrul de acasă în nouă norma pentru foarte mulți angajați. În timp ce unii dintre aceștia apreciază lucrul din confortul casei și își caută și astăzi locuri de muncă remote, alții au descoperit lucruri mai puțin plăcute când vine vorba despre locurile de muncă la distanță.

Am discutat cu experții de la Jooble pentru a afla cum văd oamenii lucrul remote în prezent și am fost surprinși să aflăm că există varii nemulțumiri. Deși foarte mulți angajați remote recunosc că se bucură de o multitudine de avantaje precum orele flexibile, timp economisit prin eliminarea navetei și confortul lucrului din propriul cămin, unii dintre aceștia au început să ducă dorul lucrului de la birou într-un colectiv.

Haideți să descoperim împreună cele mai enervante lucruri în munca de la distanță, conform informațiilor de la Jooble.

Confundarea vieții profesionale cu cea personală

Între viața personală și cea profesională trebuie creat și menținut în permanență un echilibru sănătos. Asta înseamnă că ele trebuie să se îmbine cât mai puțin, preferabil deloc. Cu toate acestea, lucrul de acasă tocmai asta presupune, aducerea muncii în casă, făcând lucrurile să devină neclare pentru mulți angajați.

Deși, în mod normal, lucrul de acasă presupune un spațiu de birou special destinat activității de muncă, în multe cazuri biroul unor angajați este chiar masa din sufragerie sau bucătărie. Astfel, pauza de prânz se îmbina cu verificatul de e-mailuri de muncă sau organizat următoarele sarcini.

În timp ce unii angajați au echipament de lucru oferit de companie, alții au ales sau au fost nevoiți să lucreze cu echipamentul propriu. Astfel, când e-mailul de muncă este chiar pe laptopul tău sunt șanse foarte mari să primești notificări și să verifici e-mailul chiar și în afara orelor de muncă.

Această confuzie între viața personală și profesională poate fi copleșitoare și genera epuizare și o scădere a productivității.

Comunicarea online

Lucrul de acasă nu înseamnă că fiecare angajat este pe cont propriu. Ba din contră, acesta este un adevărat test pentru muncă în echipă și angajații sunt nevoiți să comunice prin platforme online cu colegii și superiorii lor. Comunicarea diferă de la o companie la alta sau de la un departament la altul și se poate desfășura prin e-mail, mesagerie instanță sau apeluri vocale sau video. 

Din păcate, acestea pot fi foarte ușor întrerupte din cauza unei conexiuni proaste, unui microfon defect sau unor probleme cu laptopul. În plus, pot exista întârzieri în răspunsuri, ceea ce blochează uneori continuarea activității când vine vorba de anumite sarcini.

Astfel, unii angajați care lucrează remote se declară nemulțumiți de modul în care comunică cu echipa lor și își exprimă dorința de a reveni la comunicarea față în față din birou.

Lipsa interacțiunii sociale

Dacă tot am ajuns la subiectul comunicării fața în față în birou, este timpul să discutăm și despre nevoia interacțiunii sociale. În timp ce unii angajați preferă să lucreze în liniște, izolați de distrageri pentru a se putea concentra, alții au nevoie să fie în mijlocul colegilor. Pentru cei din urmă, lipsa interacțiunii sociale poate fi chiar elementul care provoacă frustrare și le scade productivitatea.

Un număr mare de angajați își doresc să se întâlnească cu colegii în birou, în pauza de cafea sau chiar să aibă ședințe în persoană pentru o mai bună înțelegere și comunicare. 

Contactul uman direct cu oameni care nu sunt din cercul strâns de familie și prieteni poate fi foarte benefic. El poate contribui la menținerea și dezvoltarea abilității de a socializa, comunica și, de ce nu, ne poate ajuta să cunoaștem oameni noi și să ne facem prieteni.

Distragerile

Imaginează-ți următoarea situație: ai un apel video important cu superiorul tău. Deodată, se aude soneria de la ușă și câinele începe să latre. În același timp, pe telefon primești mesaje și vecinii tocmai au pornit muzica. Poate părea începutul unei scene de comedie, însă din păcate, este realitatea pentru foarte mulți oameni care lucrează de acasă. 

Aceste lucruri, deși nu se întâmpla zilnic, se pot întâmpla în momente foarte importante cum ar fi o discuție cu superiorii, un training sau o ședință de care depinde viitorul proiectului.

Oricât încerci să creezi un spațiu propice pentru muncă și concentrare, pot apărea foarte multe distrageri și, de multe ori, trebuie să te ocupi chiar tu să le înlături.

În plus, este vorba și despre tentațiile casnice care te pot distrage. Fie că vrei să te ocupi și de treburile casei în paralel sau îți face cu ochiul consola de jocuri video, acestea sunt motive solide pentru unii angajați remote să prefere să lucreze de la birou.

Tu în ce categorie consideri că ești? Preferi lucrul de la birou pentru concentrare sau lucrul de acasă pentru flexibilitate?

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel