Elicopterul galben care a aterizat în urmă cu 2 zile la o benzinărie din Curtea de Argeș a mai aterizat la o stație din Vințu de Jos.
Autoritatea Aeronautică Civilă s-a autosesizat în cazul pilotului german care a aterizat cu un elicopter în Vințu de Jos și în Curtea de Argeș. Instituția a început să facă verificări după cele elicopterul a fost filmat și fotografiat când alimenta în cele două benzinării, conform Alba24.
Se pare că este vorba de un elicopter Robinson 44 cu nr. de înmatriculare N-1019V, înmatriculat în SUA și condus de un pilot din Germania.
Autoritatea precizează că pilotul a încălcat legislația atunci când a aterizat n mai multe rânduri în locuri neconforme. Un astfel de aparat de zbor poate ateriza în alte zone decât în aerodromuri doar în cazul unor excepții sau în caz de forță majoră.
Reprezentanții AAC au constatat că cele două aterizări ale elicopterului nu au fost în conformitate cu legislația în vigoare.
Evenimentul s-a petrecut înaintea aterizării de la Curtea de Argeș. Pe 2 aprilie 2024, aparatul de zbor de mici dimensiuni a aterizat la o benzinărie din localitatea Vințu de Jos. Situația a fost confirmată de reporterii alba24.ro cu reprezentanții benzinăriei din Vințu de Jos.
Reprezentantul benzinăriei a precizat, pentru alba24.ro, că elicopterul aparține unui bărbat din Germania. Acesta este turist în România și vizitează țara cu mini-elicopterul. În aparatul de zbor se mai afla încă o persoană. Se pare că pilotul a văzut pe GPS benzinăria de la Vințu de Jos, după care a aterizat, angajații benzinăriei au transportat elicopterul la pompă, a alimentat 100 de litri de benzină 98”, după care a fost mutat din nou pentru a putea decola.
„Decolarea şi aterizarea aeronavelor se efectuează de pe/pe aerodromuri certificate în acest scop, potrivit reglementărilor specifice. 19/06/2020 – Derogare prin Codul Aerian din 18/03/2020.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în măsura în care nu contravine reglementărilor europene, următoarele categorii de aeronave, când execută zboruri exclusiv pe timp de zi: avioanele cu masa maximă la decolare mai mică de 5.700 kg, elicopterele, aeronavele ultrauşoare şi aeronavele nemotorizate, precum şi aeronavele fără pilot la bord cu masa maximă la decolare mai mică de 150 kg, pot ateriza pe şi, respectiv, pot decola de pe un teren/o suprafaţă de apă, altul/alta decât un aerodrom certificat, în următoarele condiţii cumulative: a) terenul sau suprafaţa de apă este amplasat/ă în afara zonelor dens populate şi la o distanţă de siguranţă, nu mai mică de 150 de metri, de orice clădire cu destinaţie de locuinţă, unitate medicală sau unitate de învăţământ”, a precizat Autoritatea..
De asemenea, Autoritatea Aeronautică Civilă Română a constat că nu a fost respectat Art. 3, alin. (1), literele a), b), c) din HG nr. 859 / 2021, potrivit cărora „Zborul unei aeronave civile cu pilot la bord în spațiul aerian național se consideră autorizat dacă aeronava este asigurată, după caz, conform legii, pentru daune produse terților și:
Ce reguli a încălcat pilotul
a) pentru zborul IFR, pentru zborul VFR executat în întregime sau parțial într-o porțiune din spațiul aerian național unde furnizarea serviciilor de control al traficului aerian este obligatorie, pentru zborul unei aeronave care traversează granița regiunii de informare a zborurilor – FIR București, precum și pentru zborul deasupra mării libere executat în spațiul aerian al FIR București, operatorul aeronavei a depus un plan de zbor în conformitate cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 923/2012 al Comisiei din 26 septembrie 2012 de stabilire a regulilor comune ale aerului și a dispozițiilor operaționale privind serviciile și procedurile din navigația aeriană, cu modificările ulterioare, precum și cu standardele și practicile recomandate emise de Organizația Aviației Civile Internaționale; sau
b) pentru zborul VFR executat în întregime în zone de spațiu aerian de clasă G și care nu intră sub incidența lit. a), operatorul aeronavei a depus un plan de zbor în conformitate cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 923/2012 al Comisiei, cu modificările ulterioare, precum și cu standardele și practicile recomandate emise de Organizația Aviației Civile Internaționale sau, la alegerea operatorului aeronavei, a făcut o notificare de trafic VFR la Autoritatea Aeronautică Civilă Română, în conformitate cu metodologia prevăzută în anexa nr. 1; sau
c) aeronava este operată exclusiv într-o porțiune de spațiu aerian rezervat pentru zborul sau tipul respectiv de activități de zbor.”, a transmis Autoritatea Aeronautică Civilă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News