CNAIR și compania turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret au semnat contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 din Centura de Sud a Capitalei.
Durata de realizare a acestui contract este de 42 de luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare şi 30 de luni pentru execuţia lucrărilor, iar perioada de garanţie este de 5 ani. Acest sector face parte din centura Bucuresti Sud la standard de autostradă, proiect ce va asigura conexiunea cu reţeaua TEN-T, respectiv coridorul IV Pan European, între autostrăzile Bucureşti - Piteşti (A1) şi Bucureşti - Constanţa (A2).
După intersecţia cu DN5, traseul autostrăzii continuă pe direcţia nord - est, ocolind pădurea Jilava, traversează CF Bucureşti- Port 1 Decembrie şi trece la nord de Darăşti, unde intersectează DC101 (km 78+350).
În continuare, traseul autostrăzii se desfăşoară aproape paralel cu râul Sabar, pe circa 2 km, trece la sud de Măgurele şi Bragadiru, unde intersectează printr-un nod rutier DN6 (km 84+650).
Pe acest lot vor fi construite 2 noduri rutiere, 15 pasaje şi 2 poduri, iar elementele geometrice în plan ale traseului au fost proiectate pentru o viteză de 140 km/h.
Cele două noduri rutiere vor fi pe DN 5 Bucureşti - Giurgiu, la Km 74+900 şi DN 6 Bucureşti - Alexandria, la km 84+100, iar podurile: peste canal (Km 72+446.78), zona Fabrica de Cărămidă, cu o lungime totală de 40,70 metri şi peste râul Sabar (Km 73+518), cu o lungime totală de 85,20 m.
”Sper să duceţi la bun sfârşit acest contract. Să nu deprindeţi metehnele vechi ale firmelor care nici nu apucă să semneze şi creează premisele unor claim-uri. Toleranţa companiei (CNAIR - n.r.) va fi zero. Vrem să vedem o altă abordare şi o altă mentalitate”, a spus ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
El s-a adresat, în engleză, reprezentantului companiei turceşti: "Vreau să vă spun încă o dată: nu ne dezamăgiţi!".
La rândul său, Narcis Neaga, directorul general al CNAIR, a arătat că valoarea contractului este de 750,8 milioane de lei, fără TVA, echivalentul a 158 de milioane de euro fără TVA, respectiv 9,7 milioane de euro fără TVA pe kilometru.
"Vom pune o presiune maximă pe constructor pentru a începe cât mai repede execuţia. El s-a angajat că va devansa termenul, nu doreşte în niciun caz să treacă dincolo, iar noi l-am asigurat că există banii în buget şi îl vom sprijini", a spus Neaga.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News