Publicitate
O echipă de cercetători britanici de la Laboratorul Rutherford Appleton, de lângă Oxford, a reuşit să obţină "benzină artificială", care poate alimenta autoturismele actuale fără modificări şi care ar urma să coste aproximativ 25 de eurocenţi pe litru, un plin asigurând o autonomie de 450 - 700 de kilometri, în funcţie de motorizare.
Noul combustibil pe bază de hidrogen nu emană gaze cu efect de seră şi ar putea fi disponibil pe piaţă în următorii trei ani, scrie Manufacturing Digital.
"Într-un fel, hidrogenul este combustibilul perfect. Are un potenţial energetic de trei ori mai mare decât al benzinei, pe unitate de masă, iar când arde nu produce nimic altceva decât apă", a declarat profesorul Stephen Bennington, coordonatorul echipei de cercetători. "Noile materiale de stocare a hidrogenului sunt un adevărat potenţial pentru maşini, avioane şi orice alt vehicul care în prezent foloseşte hidrocarburi", a adăugat profesorul Bennington.
Cum se fabrică?
Cella Energz, compania care dezvoltă noua tehnologie, este de părere că modalităţile convenţionale de stocare a idrogenului nu sunt ideale.
"Până acum, pentru a stoca hidrogenul se foloseau fie cilindri sub o presiune de până la 700 de atmosfere, fie lichide super-răcite, până la -253 de grade Celsius. Nici una dintre aceste metode nu este practică la scară largă, deoarece necesită mari cantităţi de energie, fie pentru a menţine presiune hidrogenului, fie pentru răcirea sa. De asemenea, aceste metode nu sunt foarte sigure", explică Stephen Volker, de la Cellar Energy.
Compania a finanţat descoperirea unei metode ieftine de a capta hidrogenul, cu ajutorul unui strat subţire de polimer nano-poros. Rezultatul este un combustibil sintetic revoluţionar, format din micro-straturi care pot fi turnate asemenea unui lichid. "Am descoperit că aceste micro-straturi pot fi folosite la autoturismele care în prezent funcţionează cu benzină sau motorină, nlocuind cu succes combustibilul obţinut din petrol. Materialele folosite sunt bazate pe hidrogen, iar atunci când sunt folosite nu produc emisii de carbon", a adăugat Stephen Volker.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu