Ministerul Sănătăţii simplifică modul de eliberare a documentelor necesare activităţii personalului medical. De la 1 septembrie 2010, documentele care se eliberau numai la sediul Ministerului Sănătăţii, ca de exemplu certificatele de conformitate, cele care atestă obţinerea titlului de medic/medic dentist/farmacist specialist sau primar, adeverinţele de abilităţi dobândite etc, vor fi eliberate de către direcţiile de sănătate publică. Tot aici se vor depune şi actele necesare eliberării acestor documente. Numărul cererilor de acte necesare plecării din ţară a crescut foarte mult după 2009. Circa 6000 de medici şi peste 10.000 de asistente încearcă să plece la muncă în occident. Numărul candidaţilor la facultăţile de medicină s-a dublat în ultimul an, după ce tinerii au aflat din mass media despre târgurile de recrutare a medicilor români care să lucreze în Vest.
Nou ghid pentru documentele de conformitate
Astăzi, Ministerul Sănătăţii va publica Ghidul privind documentele care se depun la direcţiile de sănătate publică, precum şi a documentelor emise de Ministerul Sănătăţii care pot fi eliberate prin direcţiile de sănătate publică. Ghidul cuprinde detalii şi atribuţiile care revin instituţiilor pentru punerea în aplicare a noilor măsuri care se vor aplica de la 1 septembrie a.c.
Astfel, după această dată, direcțiile de sănătate publică vor prelua solicitările privind eliberarea diverselor documente. În principiu, preluarea dosarelor se va face după verificarea actelor depuse, urmând a fi înregistrate numai dosarele care conțin documentația completă. Dacă dosarul este transmis prin poștă sau prin alt mod direcției de sănătate publică, dosarul se înregistrează, se verifică și dacă este incomplet în termen de 5 zile lucrătoare se comunică solicitantului actele suplimentare care trebuie depuse. Dosarele complete se vor comunica Ministerului Sănătăţii, prin poşta militară, în termen de 5 zile lucrătoare. Dacă există anumite situaţii deosebite, direcţia de sănătate publică va solicita consultanţă direcţiei de specialitate a Ministerului Sănătăţii telefonic sau prin poşta electronică.
În termen de 30 zile lucrătoare de la înregistrarea la Ministerul Sănătății, se vor emite certificatele solicitate și se vor comunica documentele direcțiilor de sănătate publică.
Documentele emise de Ministerul Sănătăţii se vor înregistra în registre speciale la direcţiile de sănătate publică şi se vor elibera titularilor sau împuterniciţilor acestora pe bază de semnătură.
În cazul în care dosarele cu documente se transmit incomplete, Ministerul Sănătății va propune sancționarea persoanelor vinovate, persoanele responsabile la nivelul direcției de sănătate publică și a directorului executiv, cu diminuarea drepturilor salariale cu 5 - 20% pe o perioadă de până la 3 luni.
Pe site-ul Ministerului Sănătății și al direcțiilor de sănătate publică se vor afișa începând cu data de 15 august 2010, anunțul cu documentele eliberate prin direcțiile de sănătate publică și documentația necesară a fi depusă pentru eliberarea acestora, precum și persoanele responsabile la nivelul fiecărei direcții de sănătate publică.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu