CES a hotărât că prezenţa unor clase "speciale" în şcoli şi grădiniţe ar fi discriminatorie.
Înființarea de clase speciale în învățământul de masă cu antepreșcolari, preșcolari sau elevi cu dizabilități și/sau cu cerințe educaționale speciale este o practică discriminatorie, potrivit avizului Consiliul Economic și Social (CES) pe proiectele de legi ale Educației.
„Cele 100 de asociații de părinți ai copiilor cu TSA (tulburare din spectrul autist) organizați în rețeaua RO TSA și FEDRA nu susțin înființarea de clase speciale în învățământul de masă pentru că este o practică discriminatorie, se precizează în avizul CES.
Consiliul Economic și Social a propus eliminarea prevederilor b) și c), conform cărora înființarea de clase speciale în învățământul de masă nu este o formă de segregare.
La Art. 11. 4) se specifică faptul că „nu constituie segregare școlară următoarele situații:
a) înființarea și funcționarea, în condițiile legii, a unităților de învățământ special;
b) constituirea, în situații temeinic justificate, în conformitate cu nivelul de sprijin definit la art. 67, de grupe sau clase cu antepreșcolari, preșcolari sau elevi cu dizabilități și/sau cu cerințe educaționale speciale într-o unitate de învățământ de masă;
c) constituirea de grupe/clase/unități de învățământ preuniversitar formate în aceeași locație sau în locații diferite preponderent sau doar cu antepreșcolari, preșcolari sau elevi aparținând unui grup etnic, în scopul predării în limba maternă a acelui grup etnic sau în sistem bilingv”.
Motivația Consiliului Economic și Social: Cele 100 de asociații de părinți ai copiilor cu TSA (tulburare din spectrul autist) organizați în rețeaua RO TSA și FEDRA nu susțin înființarea de clase speciale în învățământul de masă pentru că este o practică discriminatorie. Copiii care în urma evaluării au nevoie de sprijin de nivel I, II sau o parte dintre cei cu nivel de sprijin III pot fi integrabili în învățământul de masă în clase incluzive”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News