CFR Călători a modernizat 54 de vagoane în anul 2019 la întreprinderile de profil din România, prin programul investiţional derulat în regim propriu de către companie, a declarat, miercuri, directorul de comunicare al operatorului feroviar naţional, Adrian Vlaicu, scrie Agerpres.
El a explicat cu vagoanele erau scoase din uz fie din cauza uzurii, fie din cauza faptului că nu mai corespundeau condiţiilor minime de confort. Acestea sunt vagoane din anii 1980 şi din perioada anilor 1990-1994.
"Procesul de modernizare a vagoanelor începe odată cu acordurile cadru, după aceea continuă cu pregătirea producţiei, după care începe producţia efectivă. Lucrurile acestea nu sunt de azi pe mâine. Procesele au început undeva în 2017, continuă 2018, 2019 şi vor continua. Deci practic lucrurile se vor desfăşura pe o perioadă de 2-3-5 ani, în funcţie de posibilităţile de preluare ale industriei, de posibilităţile de aprovizionare cu materii prime, materiale pentru realizarea modernizărilor", a spus Adrian Vlaicu.
Capacitatea de preluare a industriei româneşti este de circa 80 - 100 de vagoane pe an în condiţiile în care există finanţare.
La rândul său, directorul general al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, prezent la eveniment, a spus că preţul modernizării unui vagon este de 500.000 de euro, iar unul nou costă 1,6 - 1,7 milioane de euro în condiţiile în care au aceleaşi dotări tehnice, confort sau durată de viaţă.
Adrian Vlaicu a menţionat că din 2017 şi până în prezent cererea de transport feroviar de călători a crescut şi în concordanţă cu această cerere compania încearcă să majore capacitatea de preluare a călătorilor în trenuri.
Programul investiţional din acest an va conduce la o creştere de peste 3.300 - 4.000 de locuri pe care va le va oferi în plus călătorilor faţă de ce a existat până în prezent. Intenţia este ca, pentru mersul de tren viitor, în perioadele de extrasezon să mizeze pe un parc activ de circa 1000 de vagoane de călători, iar în cele de sezon parcul să crească cu peste 20%.
Adrian Vlaicu a spus că în cursul acestui an compania urmează să achiziţioneze câteva mijloace de manevră moderne care vor permite manevrarea mai uşoară a vagoanelor şi a garniturilor.
"Din punct de vedere al activităţii comerciale urmează modernizarea întregului sistem de vânzare bilete, de gestionare a traficului de călători în tren şi de servire mai rapidă a călătorilor la casele de bilete. Pe de altă parte, intenţionăm să schimbăm puţin şi imaginea pe care CFR Călători o oferă în contactul cu publicul călători şi pe acest segment personalul în contact cu publicul călător va avea uniforme noi şi ţinute noi", a mai declarat Adrian Vlaicu.
Modernizarea unui vagon de călători constă, de exemplu, în dotarea cu: instalaţie de climatizare (încălzire, ventilaţie şi aer condiţionat); sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atât în interiorul vagonului, cât şi în exteriorul vagonului; cabina WC dotată cu WC vacuumatic ecologic; uşi cu acţionare electrică, cu multiple sisteme de protecţie a călătorilor la urcare şi coborâre, precum şi la deschiderile accidentale; staţie de amplificare pentru transmiterea de anunţuri făcute de către personalul de tren;
bus de tren care permite transmiterea informaţiilor în lungul trenului, informaţii prioritare privind defectele accidentale apărute în parcurs; diagnoză centralizată a principalelor instalaţii ale vagonului; tablou electric complet echipat, adaptat noilor instalaţii existente pe vagon.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu