Chatbot-ul de la OpenAI s-a dovedit a avea lacune extrem de mari la un joc din mediul online.
Chatbot-ul AI cunoscut sub numele de ChatGPT, dezvoltat de compania OpenAI, a atras atenția și imaginația publicului. Nu este deloc surprinzător faptul că alte companii de inteligență artificială s-au grăbit să-și lanseze propriile modele de limbaj mari (LLM) – numele pentru tehnologia care stă la baza chatbot-urilor precum ChatGPT. Unele dintre aceste LLM-uri vor fi încorporate în alte produse, cum ar fi motoarele de căutare, conform Science Alert.
Având în vedere capabilitățile sale impresionante, chatbot-ul a fost testat pe Wordle – un joc de cuvinte din New York Times.
Jucătorii au șase încercări pentru a ghici un cuvânt din cinci litere. La fiecare ghicire, jocul indică ce litere, dacă există, sunt în pozițiile corecte în cuvânt.
Folosind ultima generație, numită ChatGPT-4, s-a descoperit că performanța sa la aceste puzzle-uri a fost surprinzător de slabă, scrie Michael G. Madden.
Mai întâi, acesta a testat ChatGPT-4 pe un puzzle Wordle unde știa locul corect pentru două litere dintr-un cuvânt. Modelul era „#E#L#”, unde „#” reprezenta literele necunoscute. Răspunsul corect a fost cuvântul „făinos” (n.r. mealy, în engleză).
Cinci din cele șase răspunsuri ale ChatGPT-4 nu au reușit să se potrivească cu modelul. Răspunsurile sale au fost: „beryl”, „feral”, „heral”, „merle”, „revel” și „pearl”.
La alte combinații, chatbot-ul a găsit uneori soluții valide, dar, în general, a prezentat rezultate greșite. În cazul unui cuvânt care se potrivește cu modelul „##OS#”, a găsit cinci opțiuni corecte. Dar când modelul a fost „#R#F#”, a propus două cuvinte fără litera F și un cuvânt care nici măcar nu se află în dicționare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu