La sfârșitul anului 2012, afacerile de lux din China au fost lovite puternic de o campanie anti-corupție. Astfel, măsura a dus la scăderea drastică a exporturilor ceasurilor de lux elvețiene în China dar și a altor produse de lux.
Campania anti-corupție încearcă să limiteze cât mai mult cu putință cheltuielile în rândul oficialilor guvernamentali. Acțiunea a afectat vânzările unor produse alcoolice precum coniacul și whisky dar a lovit puternic și în vânzarea ceasurilor foarte scumpe. În ultimii ani, aceste produse au jucat un rol important in dezvoltarea corupției din China.
Desigur, campania a produs pierderi companiilor de lux, cum ar fi Richemont, pentru care China și Hong Kong reprezintă mai mult de un sfert din totalul cifrei de vânzări. Piața Chinei reprezintă de asemenea, o cheie importantă pentru creșterea economică a gigantul de lux italian Prada, potrivit qz.com.
În schimb, vânzările de lux au cunoscut o mai mare creștere în Europa, datorată cheltuielilor în creștere a valului de turiști chinezi.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu