China a făcut o mișcare privind livrările de mașini electrice în Uniunea Europeană, înainte ca tarifele vamale suplimentare adoptate de Bruxelles să intre în vigoare.
China a exportat peste 60.000 de automobile electrice către Uniunea Europeană în luna septembrie. Astfel, livrările au urcat până la al doilea cel mai ridicat nivel din istorie, înainte ca tarifele vamale suplimentare să intre în vigoare la finele acestei luni, transmite Bloomberg.
Datele furnizate de Administraţia vamală din China arată faptul că firmele din cea mai mare economie din Asia au livrat în septembrie 2024 un număr de 60.517 mașini electrice către cele 27 de ţări membre ale Uniunii Europene, în creştere cu 61%, în comparație cu situaţia din luna septembrie a anului 2024.
Precedentul vârf cu privire la exporturile de automobile electrice din China, de 67.455 de mașini, a fost atins în luna octombrie 2023, atunci când Comisia Europeană a anunţat faptul că va demara o investigaţie cu privire la subvenţiile de stat de ce beneficiază automobile electrice Made in China.
În luna iunie 2024, Bruxelles-ul a hotărât faptul că va introduce tarife vamale suplimentare pentru automobile electrice chinezeşti. De asemenea, a avertizat companiile vizate să pună deoparte garanţii, dar în luna august oficialii europeni au declarat faptul că blocul comunitar nu va colecta aceste tarife în mod retroactiv. În data de 4 octombrie, statele membre ale Uniunii Europene au votat în favoarea impunerii de noi tarife, în valoare de până la 35%, pentru autovehiculele electrice chinezeşti.
Chiar dacă China şi Uniunea Europeană continuă să negocieze o soluţie alternativă, se estimează faptul că noile tarife vor intra în vigoare la finele lunii octombrie 2024. Această explozie a livrărilor sugerează faptul că producătorii chinezi de automobile electrice speră și vor să evite viitoarele tarife.
Cu toate acestea, analiştii spun că tarifele ar putea să îi încetinească, dar nu şi să îi descurajeze pe producătorii din China interesaţi să se extindă pe piaţa din Europa, care este foarte profitabilă. În mod frecvent, mașinile chineze sunt vândute la preţuri mai mari peste hotare decât pe piaţa de acasă, fapt care le oferă marje de profit consistente pentru constructori.
Grupul chinez BYD Co. dorește să construiască uzine de asamblare a autovehiculelor electrice în Ungaria şi Turcia, în timp ce alţi producători, inclusiv Xpeng şi Zeekr, marca de lux a grupului Zhejiang Geely Holding Group, dorește posibilitatea de a produce automobile electrice în Europa.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu