Beijingul suferă o întârziere istorică în dezvoltarea aviației militare. Și acum încearcă să reducă diferența, datorită unei companii din Africa de Sud.
Serviciile de informații din Londra au informații că cel puțin treizeci de foști piloți ai RAF, renumita forță aeriană a armatei britanice, au fost recrutați de China pentru a-și antrena piloții.
În același timp serviciile britanice de informații și-au exprimat ”îngrijorarea și dezaprobarea” față de această recrutare, deoarece ar reprezenta ”o amenințare la adresa intereselor Regatului Unit și ale Occidentului”. Deși reglementările din Marea Britanie nu interzic în mod explicit piloților să-și furnizeze abilitățile în străinătate, se spune că guvernul ia măsuri pentru ”gestionarea riscului”, potrivit unui articol publicat de Europa Today.
Potrivit sursei citate, publicația franceză Le Figaro a adunat mărturia unui fost aviator naval francez care a primit oferta unui contract în valoare de aproximativ 20.000 de euro pe lună, fără taxe, pentru coordonarea pregătirii piloților în China. Contractul ar fi fost ”protejat” de o companie cu sediul în Africa de Sud. Această informație coincide cu ceea ce a fost reconstruit de informațiile britanice.
Interesul chinez pentru piloții europeni este dictat de unii factori. În primul rând, există întârzierea ”competitivă” a aviației Beijingului față de Occident. În timp ce China are resurse enorme pentru a plăti personalul și pentru a construi armament și vehicule militare, îi lipsește experiența operațională în domeniu pe care țările europene și Statele Unite au dezvoltat-o de-a lungul deceniilor.
O penurie care echivalează cu cea a profesorilor, dovadă fiind raportările de accidente continue, chiar mortale, în academiile chineze. Prin urmare, ideea de a folosi veterani străini care îi poate ”învăța” pe piloții de la Beijing ”tacticile folosite de forțele aeriene NATO”, ar fi o idee ideală pentru Beijing.
În special, provocarea se referă la portavioane: China a achiziționat o navă de acest tip abia în 2012, cumpărând una din Ucraina. Potrivit revistei chineze Ordnance Industry Science Technology, Beijingul și-a stabilit obiectivul de a pregăti între 100 și 150 de aviatori navali suplimentari în următorul deceniu.
Citește și:
Potrivit publicației coreene Daily NK, Coreea de Nord a finalizat procesul de selecție a lucrătorilor care să participe la eforturile de reconstrucție în părțile ocupate de ruși din estul Ucrainei. Coreea de Nord ar urma ca la începutul lunii noiembrie să trimită în regiune echipe de muncitori nord coreeni.
O sursă din Coreea de Nord a declarat luni pentru sursa citată că autoritățile au efectuat selecția la Phenian încă din luna iulie și că au fost recrutați între 800 și 1.000 de muncitori.
Transferul ar putea avea loc cu trenul sau avionul spre Vladivostok, cu zboruri ale companiei aeriene nord-coreene Air Koryo; alternativ, muncitorii ar putea fi transferați la Moscova sau Sankt Petersburg prin Beijing.
Potrivit sursei, Rusia, China și Coreea de Nord au convenit că transferul de muncitori în zonele ocupate ”nu va constitui o încălcare a sancțiunilor”, în ciuda Rezoluției 2397 adoptată în decembrie 2017 de Consiliul de Securitate al ONU care interzice trimiterea muncitorilor nord-coreeni în străinătate. Sursa a spus că Coreea de Nord a luat în considerare modalități de eludare a acestor sancțiuni și că acum are în vedere planuri de a trimite direct lucrători în Rusia.
Potrivit sursei, autoritățile nord-coreene intenționează să trimită muncitori în mai multe ture și în echipe de lucru alcătuite din 30-60 de persoane.
În cele din urmă, Daily NK susține că majoritatea lucrătorilor care s-au oferit voluntari provin din cele mai sărace provincii din Coreea de Nord și sunt dispuși, datorită condițiilor lor de viață extrem de incomode, să lucreze în contexte riscante și să renunțe la cote.
Pe de altă parte, majoritatea locuitorilor capitalei Phenian și ai altor orașe mari au evitat să aplice din cauza pericolelor din zona de conflict, oricât de mult pretind rușii că o ”controlează”.
Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News