Principalul producător de baterii pentru vehicule electrice (EV) din China, CATL, a anunțat planuri prin care mașinile electrice nu vor mai trebui încărcate.
Compania își propune să instaleze 1.000 de stații de schimb de baterii în toată China, inclusiv în Hong Kong și Macao, cu obiectivul pe termen lung de a construi 10.000 de stații în colaborare cu partenerii săi, scrie Newsweek.
Schimbarea bateriei oferă o alternativă rapidă la încărcarea tradițională a vehiculelor electrice.
Acesta permite șoferilor să înlocuiască rapid bateriile epuizate la o stație, abordând preocupările legate de timpii de încărcare și făcând eforturi pentru confortul și adoptarea vehiculelor prietenoase cu mediul.
CEO-ul CATL, Robin Zeng, a declarat că până în 2030, schimbul de baterii, încărcarea acasă și stațiile publice de încărcare vor deține fiecare o cotă semnificativă din piața de realimentare a vehiculelor electrice.
Compania a dezvoltat 10 noi modele EV cu producătorii de automobile, inclusiv Changan Auto și FAW, cu bateria „choco-swap”, care poate fi schimbată într-un minut.
Wang Wubing, un șofer Didi care conduce în Xiamen, a spus că folosește stațiile de schimb de baterii CATL pentru a economisi timp și pentru a servi mai mulți clienți, deși a remarcat că schimbarea este mai costisitoare decât încărcarea tradițională.
Taxele de abonament pentru serviciul Choco-swap vor începe de la 369 de yuani (51 USD) pe lună.
Inițiativa CATL îi poziționează ca un competitor pentru companii precum Nio, care a înființat deja peste 2.700 de stații de schimb și intenționează să se extindă în continuare.
În ciuda potențialelor beneficii, schimbarea bateriei se confruntă cu provocări, în special cu nevoia de standardizare a diferitelor modele de vehicule electrice. Majoritatea vehiculelor electrice au configurații unice de baterie, complicând implementarea unui sistem universal de schimb.
În plus, progresele în tehnologia de încărcare rapidă reduc timpul de reîncărcare, ceea ce poate influența rata de adoptare a schimbului de baterii ca soluție tangibilă.
CEO-ul CATL, Robin Zeng, a făcut un apel către partenerii corporativi să lucreze împreună pentru a „construi servicii mai convenabile, mai economice și mai sigure pentru clienți, promovând un nou mod de viață”.
„Nu văd că va deveni mainstream, dar văd că va deveni o parte cheie a acestui peisaj de infrastructură”, a zis Lei Xing, analist al pieței auto din China
CATL intenționează să înceapă lansarea schimbului de baterii pentru vehicule de flotă, cum ar fi taxiuri, autobuze și camioane comerciale, care au adesea modele standardizate și operează pe rute stabilite.
Compania intenționează să extindă serviciile pentru proprietarii individuali de mașini într-o etapă ulterioară.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu