Cel mai mare retailer online din China, Alibaba Group Holding Ltd, a înregistrat vânzări record de aproximativ 268,4 miliarde de yuani (38,4 miliarde de dolari), cu ocazia Zilei Celibatarilor, cel mai mare eveniment de cumpărături online din lume, transmit Xinhua şi Reuters, scrie Agerpres.
Totuşi, avansul de 26% din acest an reprezintă cel mai slab ritm de creştere de când a debutat evenimentul şi vine pe fondul încetinirii economiei chineze şi al războiului comercial dintre SUA şi China.
Este prima dată când acest eveniment nu este condus de celebrul miliardar Jack Ma, cofondatorul Alibaba, care a demisionat în septembrie din funcţia de preşedinte. De asemenea, este un moment crucial pentru companie, care încearcă luna aceasta să obţină până la 15 miliarde de dolari printr-o vânzare de acţiuni la Hong Kong.
Conform Alibaba, anul acesta au participat la Ziua Celibatarilor peste 22.000 de branduri străine din 200 de ţări şi regiuni.
Alibaba, care a lansat în 2009 Ziua Celibatarilor, a înregistrat anul trecut vânzări de 213,5 miliarde de yuani (30,70 miliarde de dolari), în creştere cu 27% faţă de nivelul din 2017. Din 2009, principalele platforme de comerţ electronic ale Alibaba - Taobao şi Tmall - înregistrează vânzări anuale record.
China sărbătoreşte în fiecare an la 11 noiembrie Ziua Celibatarilor, care a devenit totodată şi cea mai importantă zi de cumpărături online, un fel de replică la Black Friday şi Cyber Monday. În China, legătura dintre oamenii singuri şi această zi de 11 noiembrie (11.11) este dată de cifra "1", care face trimitere la singurătate, iar sărbătoarea este un fel de replică la adresa Valentine's Day. Burlacii chinezi obişnuiesc să organizeze petreceri în această zi, pretext folosit pentru a-şi căuta un partener sau o parteneră. Alţi retaileri au început să extindă conceptul în Hong Kong şi Taiwan.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu