Inginerii chinezi au inaugurat, joi, Podul Qingdao Haiwan, cel mai lung pod peste apă din lume. Podul, care uneşte oraşul Qindao de suburbia Huangdao, are o lungime de 42,5 km, cu 5 km mai lung decât podul Lake Pontchartrain Causeway din Louisiana, deţinătorul recordului anterior şi cu 40 de kilometri mai mult decât Pasajul Basarab din Bucureşti.Un kilometru de pod chinezesc a costat 143 de milioane de euro, iar cel românesc a ieşit un pic mai ieftin, adica aproximativ 126 de milioane pe kilometru.
autori: Cătălin Cincu, Alexandru Gherghe
Construncţiile la Podul Qingdao Haiwan au început în urmă cu patru ani şi s-au finalizat la începutul acestui an. Acest pod ar trebui dat exemplu celor care s-au ocupat de construcţia Pasajalui Basarab din Capitală, pasaj ce are o lungime de 1,9 kilometri şi a fost finalizat în cinci ani.
Constructorii chinezi s-au folosit de un buget de 5,5 miliarde lire sterline (aproximativ 6 miliarde euro). Costurile Pasajului Basarab s-au ridicat într-un final la 240 de milioane de euro.
Gigantul pod din China a înghiţit de-a lungul construcţiei 450.000 de tone de oţel şi 2,3 milioane de metri cub de ciment, folosite pentru construirea celor 5.200 de piloni şi a celor şase benzi de circulaţie. La podul opus se află construcţia din capitală, pentru care s-au folosit 82.000 de metri cub de beton şi 43.000 de tone de asfalt, singurul record notabil al pasajului fiind lăţimea de 44 metri, care îl face cel mai lat pod din Europa.
Constructorii chinezi estimează un trafic anual de aproximativ 10 milioane de maşini, comparativ cu cele 100.000 de automobile care vor traversa pe an pasajul bucureştean.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News