Chocolate Saga Festival: Ce se întâmplă cu piața de ciocolată din România

SAGA
SAGA

Deși contextul economic actual este încă incert pentru industria alimentară, consumul de ciocolată a ajuns la valoarea de dinainte de pandemie încă din 2021. Mai mult decât atât, consumul de ciocolată premium a crescut cu peste 40% din 2021 în 2022.

Publicitate

În același timp, producția din România reprezintă doar 0,04% din producția totală românească, mai ales după ce Nestle și-a închis fabrica din Timișoara ca urmare a pandemiei.   

"Piața de ciocolată din România, reprezentând producția națională plus importurile (de aproximativ 35.000 de tone anul trecut), reprezintă astăzi un total de aproximativ 52.000 de tone, în ușoară scădere față de 2021, dar în proces de creștere în acest moment. Previzionăm o creștere de aproximativ 10% în următorii 3-4 ani. (Alina Duluman, Puratos România). 

Industria este fragmentată - mulți producători mici și puțini producătorii mari

"Tocmai prin prisma faptului că a crescut consumul de ciocolată la nivel național și că nu există decât 2 fabrici în România, deținute de capital străin, credem că potențialul de dezvoltare al acestei industrii este imens." (Adina Istrate, organizator Chocolate Saga Festival).

"România se aliniază trendului internațional de a consuma produse sănătoase, din ingrediente naturale, tendință ce dă valoare și creștere exponențială produselor de nișă. Evident că, în continuare, cea mai mare pondere o va avea producția de masă și desfacerea către retail, dar cred cu tărie că ne aflăm de-abia la începutul dezvoltării acestei nișe.  Aceasta este prima conferință de presă din România în care se vorbește exclusiv de piața produselor din ciocolată,  dar este posibil ca în 4 ani să vedem aici, alături de noi, un număr dublu de producători de nișă, talentați și dedicați." (Chef Stefan Niță, owner RA.I by Chef Ștefan Niță)

2 milioane de euro s-au întors la 9000 de fermieri în anul 2023, prin programul Cacao Trace

Prin programul Cacao Trace, adus de Puratos în Romania în anul 2016, program prin care Puratos își ia angajamentul de a returna 10 eurocenți din fiecare kilogram de ciocolată sustenabilă vândută direct comunităților de fermieri care trăiesc din agricultura cu cacao, s-au strâns, în ultimii 3 ani, 2 milioane de euro la nivel global, bani cu care s-au construit școli, spitale și au fost ajutați 9000 de fermieri si familiile lor.

“Românul consumă de la an la an tot mai multă ciocolată, iar cele mai mari creșteri de consum se văd pe piața de ciocolată de nișă (cât mai naturală, artizanală și premium). Vorbim, așadar, despre un public care pune preț pe calitatea vieții  și e păcat să nu exploatăm această oportunitate. Cum? Prin organizarea unor astfel de evenimente care să aducă laolaltă cât mai mulți producători care să își creeze o rețea de business cât mai puternică, prin campanii de conștientizare în rândul publicului, capabil acum să înteleagă diferența dintre o ciocolată de bună calitate și una premium, dar și prin adaptarea produselor producătorilor la nevoile actuale ale clienților.” (Andreea Ilina, organizator festival Chocolate Saga)

“Nicio industrie nu s-a dezvoltat peste noapte, după cum bine știți. La fel s-a întamplat în orice industrie. În acest moment, ne uităm la o piață minusculă și la un public enorm. După cum știți, cererea reglează piața. Toate încep cu un prim pas - în cazul nostru, Chocolate Saga. Avem deja rezervată locația pentru ediția din toamnă și vrem să construim un targ care să crească valoarea producției de ciocolata în industria romanească." (Adina Istrate, Eventorama, organizator festival). 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel