Cifrele care ne sperie: Câți copii mor în accidente rutiere în România și care sunt țările din Europa care se luptă ca numărul să rămână zero

Foto: Facebook Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău
Foto: Facebook Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău

Expertul în condus preventiv Titi Aur a abordat la DC Conducem, emisiunea difuzată de DC News, subiectul educației rutiere în școli.

Titi Aur atrage atenția asupra numărului uriaș de copii care își pierd viața în accidente rutiere în țara noastră și face o comparație cu statele din nordul Europei unde acest număr e aproape de zero.

„Avem 120 de copii morți în accidente rutiere. Nu înseamnă doar mașini lovite, ci și pietoni loviți. Avem 120 de copii iar țările nordice au zero și se luptă pentru a menține cifra asta deși uneori mai urcă la 1 sau 2, dar noi abia am scăzut de la 140 la 120.

Sigur că numărul pare mic când ne gândim că sunt doar în sistemul de educație 3.200.000, dar nu îți poți permite ca părinte să îți asumi riscul că „poate nu face parte din cei 120 anul acesta”. Ce pot să spun sigur e că în circulația noastră, mersul pe stradă și pe trotuar sunt o jungă și suntem într-un pericol maxim. E mai greu să-l educi pe un copil din România sau să îl ai sub control în comparație cu alte state din Occident”, afirmă Titi Aur.

Ce se întâmplă când copilul devine pieton 

"Când mergem cu el pe stradă, de fiecare dată mergem doar regulamentar. Adică traversăm doar pe la trecerea de pietoni, mergem doar pe trotuar, cu explicaţiile de rigoare. Chiar dacă există riscul de a deveni plictisitori. Şi asta până simţim că devine instinctiv. Când simţi că copilul tău se opreşte singur la bordură şi se uită stânga-dreapta, chiar dacă are 2-3 ani, nu mai stai în capul lui să devii enervant. Dar până atunci... Trebuie, evident, explicat clar. Prima dată ne uităm la stânga, apoi la dreapta, şi apoi din nou la stânga. Pentru că maşinile vin din stânga prima dată. 

Pe urmă, trebuie să îi transmitem cele patru lucruri obligatorii la trecerea strâzii: 

1. Traversăm doar pe la trecerea de pietoni. Dacă nu există trecere, pe la colţul străzii, dar cu asigurare. 

2. Doar pe culoarea verde a semaforului, dacă trecerea e semaforizată. 

Celelalte două lucruri sunt mai importante decât primele două. 

3. Să se uite că toţi şoferii, motocicliştii, bicicliştii se opresc. Trebuie să se asigure temeinic. 

4. Învăţăm copilul de foarte mic că trebuie să îşi intersecteze privirea cu privirea şoferului. Să se uite în ochii celui de la volan, să fie sigur că a fost văzut. Pentru că altfel, există riscul ca maşina să plece de pe loc şi să aibă loc o tragedie. 

Această educaţie trebuie făcută de la cea mai fragedă vârstă, continuu. Ea trebuie să vină din familie, în prima fază, apoi la şcoală, apoi la şcoala de şoferi. Nu toţi devin şoferi, deci educaţia rutieră ar trebui continuată şi la locul de muncă. 

Avem 19,3 milioane de locuitori în România, dar numai 9 milioane şi ceva au permis. Deci jumătate circulă pe stradă fără permis de conducere. Educaţia rutieră trebuie să fie permanentă", a mai declarat Titi Aur. 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2025 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel