EXCLUSIV  Cîmpeanu, urgență în sistemul de învățământ: Cerc vicios. Realitatea se transformă într-o responsabilitate imperativă!

Foto: Pixabay. Imagine cu rol ilustrativ
Foto: Pixabay. Imagine cu rol ilustrativ

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a vorbit despre un cerc vicios al învățământului românesc, în timpul conferinței „Responsabilitatea socială a universităților din România” a DC Media Group.

Ministrul Cîmpeanu a identificat o situație perpetuă de învățământ de calitate slabă în care mediile universitar și preuniversitar se acuză reciproc de vină.

„Pe de o parte, avem responsabilitatea universităților pentru formarea cadrelor didactice pentru învățământul preuniversitar. Este un lucru esențial și trebuie să identificăm cât mai rapid, adică în acest an, un mod de organizare care să ne conducă la ieșirea din acel cerc vicios în care în mediul universitar ne plângem de calitatea absolvenților de liceu, iar în mediul preuniversitar ne plângem de calitatea profesorilor formați în mediul universitar”, a explicat Cîmpeanu în conferința DC Media Group din 21 mai. „Este o realitate care se transformă din ce în ce mai mult într-o responsabilitate imperativă a universităților”, a adăugat ministrul Educației.

Crizele scot în evidență deficiențele, iar consilierea în școli este precară. Este nevoie de 6.000 de consilieri cu training de specialitate

„Crizele, în general, scot în evidență deficiențele. Avem, spre exemplu, evidențiată nevoia de consiliere în sistemul de educație. Pe lângă pierderile educaționale, care vor trebui să fie recuperate, iar recuperarea se va putea face doar în timp, avem pierderi în plan emoțional, social. Avem multiple tulburări nu numai în rândul elevilor, dar și în rândul colegilor noștri”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.

Consilierea este importantă, pandemia a generat noi probleme emoționale

„Această componentă de consiliere a fost tot timpul importantă, sunt adeptul unei idei foarte clare: pentru a avea o consiliere reală, eficientă, acel consilier care ar trebui să aibă dublă competență de asistență psiho-pedagogică și consiliere școlară trebuie să stea în școală, să cunoască elevii, profesorii, mediul de învățare, probleme administrative, cât mai mulți dintre părinții elevilor.

În momentul de față nu se întâmplă așa pentru că (...) avem prea puțini consilieri formați cu această dublă competență. Este nevoie de peste 6.000 de persoane care să fie formate cu aceste competențe, iar aceste competențe sunt în responsabilitatea universităților față de societate”, a conchis ministrul Educației.

VIDEO

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel