Publicitate
Cinci mari consorții internaționale se bat pe concesionarea construcției viitoarei autostrăzi Pitești-Craiova, anunță Ziarul Financiar.
Autor:Daniela Bodeanu
Premierul Victor Ponta a declarat că sunt cinci consorții interesate de execuția Pitești-Craiova și că acest lucru este un semn foarte bun.De asemenea, a mai spus că de autostrada Brașov-Comarnic au fost interesate patru grupuri specializate în construcția de drumuri.
Cel mai interesat pare să fie consoțiul format din austriecii de la Strabag,francezii de la Vinci și grecii de la Aktor.Acesta este urmat îndeaproape de consorțiul China Communicatoin Construction Company.
Ambele consorții au participat și la licitația pentru construcția porțiunii de autostradă Comarnic-Brașov.Aceasta ar urma să aibă 58 de kilometri și se estimează că va costa 1,2 miliarde de euro.
Din documentele cu privire la concesionarea acestui proiect,postate pe site-ul Companiei Naționale de Autostrazi și Drumuri Naționale din România,reiese faptul că sunt interesați de construcția acestei șosele si italienii de la Astaldi.
Aceștia au dus la bun sfârșit proiecte foarte importante în România,precum Pasajul Basarab din București și autostrada Cernavodă-Constanța.
Nelipsit de la licitație este și regele asfaltului din România,Dorinel Umbrărescu,proprietarul firmei de construcții de drumuri,Tehnostrade.
Numele tuturor celor care s-au înscris la licitație vor fi aflate în mod oficial,în perioada următoare,pentru că astăzi a fost temenul limită pentru depunerea candidaturilor.
Atribuirea se va face în urma unui dialog competitiv,după cum a precizat prim-ministrul Victor Ponta și se va ține cont nu doar de prețul oferit ci și de nivelul calitativ și de soluțiile tehnice de care dispune compania.
Autostrada sau drumul expres Craiova-Pitești va avea 121 de kilometri și ar urma să coste 1,7 miliarde de euro.
După cum sugerează și numele orașelor între care se construiește,această porțiune din infrastructură românească își propune să lege două fabrici importante din industria auto,Ford la Craiova și Dacia la Pitești.
Concesionarea construcției îi obligă pe câștigătorii licitației să suporte cheltuielile de realizare,de amanajare de spații pentru parcări,toalete,benzinării și de întreținere a asfaltului pe un anumit număr de ani.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu