O femeie în vârstă de 74 de ani, aflată sub influenţa alcoolului, a lovit cinci maşini parcate pe o stradă din sectorul 6 al Capitalei.
S-a întâmplat duminică, după ora 22.00, pe o stradă din sectorul 6 al Capitalei. Șoferița a pierdut controlul volanului și a lovit autoturismele aflate pe marginea șoselei. Din fericire, nimeni nu a fost rănit.
Polițiștii ajunși la fața locului au testat-o pe femeie, care avea o alcoolemie de 0,85 mg/l alcool pur în aerul expirat.
Femeia nu avea nici asigurare la mașină, astfel că acum este nevoită să plătească pentru pagubele produse. Pe numele său a fost deschis și un dosar penal pentru conducere sub influența alcoolului, scrie Digi24.ro.
Titi Aur a explicat, la finalul lunii septembrie, de ce nu ar fi o măsură bună interzicerea dreptului de a conduce pentru şoferii care au trecut de o anumită vârstă.
"Categoric nu. Şi spun de ce. Anul acesta, la etapa de Campionat Mondial de Raliuri din Africa, Safari Rally, a luat startul un pilot polonez în vârstă de 91 de ani, care nu mai participase la curse de 20 de ani. La 91 de ani a condus fără probleme. Ce vreau să spun cu asta? Nu contează vârsta. Poţi avea probleme medicale şi la 20, şi la 50, şi la 80 de ani, sau să nu ai probleme la diferite vârste. Părerea mea este că, cu cât înaintezi în vârstă, controalele ar trebui să fie mai dese. Până la 40-50, poate o dată la 10 ani, între 50 şi 65 de ani la cinci ani, ulterior din trei în trei ani sau mai des. Aici trebuie să se pronunţe şi specialiştii. Iar controalele trebuie să fie în două categorii: cel medical, dar adevărat, nu ca acum, când în multe situaţii se dau bani pentru fişă, şi cel psihologic. Cel psihologic are două componente, una în care vine psihologul şi măsoară anumiţi parametri, dar şi partea de control al reflexelor, care trebuie verificate de psiholog. Lucrul ăsta nu se face nici când iei permisul de conducere. Înainte de 1989, era obligatoriu acest control!
Atunci, nu cred că ar trebui să existe o vârstă la care să se oprească automat dreptul de a conduce. Pentru că pot fi cazuri precum pilotul de 91 de ani. Dacă ai toată capacitatea, de ce să nu conduci la 91 de ani? Dar, cu cât înaintezi în vârstă, probabilitatea unor probleme medicale, psihologice, creşte, deci ar trebui ca şi densitatea controalelor să crească!", a punctat Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu
de Roxana Neagu
de Roxana Neagu