Foarte multe societăți în perioada pandemiei au anunțat dificultăți financiare importante, iar unele dintre ele au fost nevoite chiar să ceară falimentul.
Desigur, marea majoritate a societăților care au avut posibilitatea au cerut falimentul sub legea americană, care impune doar deținerea unui sediu sau a unor active pe teritoriul american și spre deosebire de majoritatea celorlalte legislații, permite persoanei să continue să dețină controlul asupra societății.
Multe alte branduri cunoscute, atât la nivel mondial cât și implementate pe piața din România au dat faliment anul acesta, sau au cerut protecția sub legea insolvenței. Dintre acestea putem enumera: magazine de haine precum J. Crew, Brooks Brothers, faimosul Cirque du Soeil canadian, societatea de închirieri mașini Hertz, compania din Chile de transport aerian Latam Airlines ce are active de 21.1 miliarde de dolari, sau societatea Chesapeake Energy din SUA ce avea ca obiect principal de activitate comerțul cu petrolul.
Astăzi, un alt gigant a anunțat că urmează să intre în insolvență și să fie preluat de un administrator – societatea Arcadia, ce deține între altele Topshop, Burton și Dorothy Perkins urmează să intre astăzi în reorganizare, punând în pericol peste 13.000 de slujbe, anunță BBC.
Însă, anumite societăți au raportat creșteri impresionante, în special cele din sectorul pharma, IT sau cele de distribuire de produse informatice, cum ar fi Netflix. Mai sunt însă alte societăți care vând online produse care s-au descurcat destul de bine în timpul pandemiei – mai multe societăți ce vând mobilă sau bunuri ce pot fi folosite acasă au raportat câștiguri importante, cel puțin în prima perioadă a pandemiei sau pe perioada verii.
Alte societăți, cum ar fi societatea britanică Boohoo, ce se ocupă cu comercializarea articolelor de îmbrăcăminte de tip „fast fashion” (articole la preț redus, care sunt produse fără a ține cont de eventualele probleme ce ar putea fi aduse mediului prin fabricarea și comercializarea acestora) au raportat câștiguri importante în prima perioadă a pandemiei, reorganizându-și ofertele pentru diverse tipuri de articole vestimentare comode – treninguri, pijamale, papuci de casă etc.
Mai toate societățile care au raportat câștiguri în această perioadă au avut această posibilitate prin vânzările online. Chiar dacă activau în același domeniu de activitate, observăm tot mai mult că societățile care s-au reorganizat și s-au concentrat pe activitatea online au reușit să se mențină pe linia de plutire, nefiind necesar să ceară insolvența până în acest moment.
Măsurile de siguranță impuse de guvernele mondiale au adus mari pierderi pentru toate sectoarele, dar supraviețuirea a însemnat pentru unele dintre aceste branduri adaptarea la un nou model de comerț, anume cel online. Rămâne de văzut dacă preferințele consumatorilor în această perioadă s-au modificat semnificativ, iar după perioada pandemiei, acest model de consum va mai avea succes.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu