Ionica Tarău, reprezentantă a societății civile, acreditată la Camera Deputaților în relația cetățean - parlamentar din 2008 în Comisia pentru drepturile omului, este o mamă extrem de fericită.
Mihai, fiul său fără auz și grai, a obținut un rezultat foarte bun la examenul de Bacalaureat. Cu ambiție, studiu intens și după o luptă cu un sistem neputincios, Mihai a luat nota 8,80 la matematică, media finală fiind 6,60.
Din păcate, tânărul nu are cum să rămână în România. Se gândește la o facultate în afara țării unde să poată studia ajutat de profesori de sprijin care să cunoască limbajul mimico-gestual.
Am stat de vorbă cu Ionica Tarău, mama tânărului, o femeie care a luptat și luptă în continuare pentru drepturile tuturor surdomuților.
[citeste si]
"Timpul mi-a demonstrat fiul meu că a învins toate barierele. I-am dat modele pozitive, l-am învățat să gândească pozitiv și l-am crescut cu frică de Dumnezeu. Fiecare avem un har. Atunci când ne naștem, știe Dumnezeu ce ne pregătește. Noi suntem chiriași în propria viață. Stăpâni pe viața mea sunt alții. În fiecare clipă, cineva poate să aibă nevoie de mine și atunci eu ce să fac, să mă gândesc la mine sau la cel de lângă mine? Eu nu vreau să arăt lumii că sunt o mamă care învinge orice barieră. Vreau să arăt lumii că Dumnezeu există și, dacă ai puțină credință, și dacă gândești pozitiv, dacă ai speranță și poți să te faci înțeles pe legislația pe care o avem, există căi de incluziune socială reală. Incluziunea socială nu se face doar pe hârtie, ci se face atunci când poți să oferi un loc de muncă unei persoane cu dizabilități", a declarat Ionica Tarău pentru DC News.
"Mihai este un copil ambițios care și-a dorit să învingă bariera comunicării. A absolvit Liceul Tehnologic Special Bivolărie, specializarea Informatică. Sunt plină de emoție că a învins bariera comunicării. Am dezvoltat la Buzău un serviciu de comunicare și am făcut foarte multe cursuri unde i-am ajutat pe tineri. Comunicarea în limbaj mimico-gestual era o barieră cu persoanele care comunicau verbal și auzeau, dar noi am învins-o. Am luptat cu sistemul și am să lupt în continuare", ne-a spus Ionica Tarău.
Test grilă la Limba și literatura română
"Limba română nu poate fi tradusă ca material și conținut într-un examen de bacalaureat. Ar fi fost mult mai ușor pentru ei ca examenul la Limba și literatura română să fie un test grilă. Copiii ar fi făcut față. Dacă veți lua procentul de promovabilitate în ultimii trei ani din toate școlile speciale pentru deficienți de auz veți avea o mare dezamăgire. Sunt școli unde anul trecut nu a promovat niciun copil. Avem o inițiativă legislativă. Dacă în învățământul special s-ar preda adaptat și conținutul ar fi în limbaj mimico-gestual atunci termenii ar fi alții decât cei care sunt acum. Credem că vom reuși.
De bucurie că fiul meu a reușit și pentru trauma pe care o au alți copii, astăzi mă întâlnesc cu un domn deputat căruia am să îi prezint proiectul nostru care trebuie să treacă pentru toți elevii. Este un învățământ special, iar mai departe ei trebuie să-și aleagă o profesie. Învățământul special este limitat și din acest motiv, copilul meu se gândește să meargă la o universitate din Croația. Acolo va fi sprijinit de profesori care cunosc limbajul mimico-gestual. Are de ales între asistență socială și educație fizică și sport. Își dorește mult să lucreze cu copii, dar îi place și IT-ul. Profesorii le predau copiilor în mod adaptat, dar examenul de bacalaureat nu este adaptat nevoilor lor. Cine să le traducă tot conținutul? Ar fi nevoie de o zi doar pentru traducerea subiectului de examen", ne-a mai declarat Ionica Tarău.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News