Dacă nu știi ce face Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) mai exact și ce salarii încasează șefii, îți spunem noi.
La 12.01.2023, ANAP avea 415 posturi disponibile, din care 348 ocupate. La aceeași dată, existau 36 de posturi de conducere în instituție.
La conducerea instituției se află, în prezent, Iuliana Feclistov, numită în funcția de preşedinte, cu rang de secretar de stat, al Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, anul trecut în martie. De formație tehnică, este absolventă a Facultății de Chimie din cadrul Universității Politehnice București și a unui master în domeniu. Activitatea profesională în domeniul achizițiilor publice a început în mediul privat și a continuat în administrația publică locală, în calitate de achizitor. În administrația publică centrală,s-a ocupat de gestionarea și verificarea unor proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile și a fost implicată și în derularea unor proiecte de investiții în infrastructura rutieră și feroviară, la nivel național.
Potrivit ultimei sale declarații de avere din 2022, aceasta încasează în fiecare an 90.569 de lei pentru activitatea sa la ANAP, dar și 26.581 de lei/an de la Ministerul Transporturilor, pentru funcția sa de consilier.
Soțul încasează 27.206 de lei/an din funcția de director general al unei firme de instalații, dar și 17.797, fiind inginer instalații într-o companie de construcții și reabilitări.
De asemenea, șefa de la ANAP deține un apartament în București, împreună cu soțul ei, și un autoturism an fabricație 2020. Are două credite la bancă, în valoare de 46.550 de euro, respectiv 55.300 de lei/an.
Tot din echipa de conducere face parte și Bogdan Paul DOBRIN, numit secretar general, cu caracter temporar, în aprilie 2022, de profil economist, absolvent al Facultății de Comerț din cadrul Academiei de Studii Economice din București și al unui master în domeniul managementului instituțiilor publice. Potrivit informațiilor furnizate de ANAP, este unul dintre principalii experţi care au contribuit la dezvoltarea sistemului de achiziţii publice implementat în România începând cu anul 2005, în special în ceea ce priveşte înființarea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice, prin unirea ANRMAP cu UCVAP, şi dezvoltarea Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).
Aceasta nu își dezvălui, însă, salariul pe care îl primește de la ANAP, în ultima sa declarație de avere publicată pe site-ul instituției. În schimb, aflăm că primește anual un venit de 99.703 de lei de la Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale (funcționar public de conducere). De asemenea, mai obține venituri în valoare de 9.500 de lei/an și din activități didactice.
În plus, soția acestuia încasează 115.483 de lei/an pentru calitatea sa de funcționar public de conducere la Sectorul 4 al Bucureștiului.
Secretarul general deține două apartamente în București și un alt imobil în județul Prahova, dar și un autoturism. Are două conturi curente în bancă, în euro și lei, dar și două depozite, cel mai important fiind în valoare de 23.000 de euro, dar și un credit de 126.900 de euro luat în 2008.
Cel de-al treilea și ultimul membru din echipa de conducere este Ionela Daniela BALAȘ, numită în funcția de secretar general adjunct, cu caracter temporar, în 2020. Este de profesie economist, cu un master în audit financiar – contabil și mai multe specializări în domeniul resurselor umane și al administrării afacerilor. De asemenea, a ocupat funcția de manager în cadrul mai multor companii private și a unor fundații/asociații.
Potrivit declarației sale de avere din 2022, această are un salariu de 134.052 de lei/an la ANAP. Împreună cu soțul ei, are trei case de locuit, dintre care una de 400 de metri pătrați, o casă de vacanță, dar și mai multe terenuri extravilane, agricole și forestiere, de până la 9 ha. Secretarul general adjunct mai deține și patru autoturisme.
Soțul acesteia contribuie la veniturile familiei cu un salariu de 95.138 de lei/ an de la Romgaz, dividende în valoare de 6.921 de lei anual, dar și cu două pensii, dintre care una privată în valoare de 11.819 de lei/an și cealaltă de 23. 887 de lei/an. De asemenea, acesta mai încasează 9.853 de lei/an printr-un PFA, ca administrator.
Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) este o instituție publică, subordonată Secretariatului General al Guvernului și condusă de un președinte cu rang de secretar de stat, numit de Prim-ministrul României. Misiunea agenției "este de a asigura legalitatea, transparența și eficiența achizițiilor publice din România".
Atribuții:
- elaborează politicile şi legislaţia în domeniul achiziţiilor publice, în concordanţă cu legislaţia europeană;
- elaborează şi asigură funcţionarea mecanismelor de cooperare interinstituţională între actorii cu atribuţii în domeniul achiziţiilor publice, în vederea emiterii interpretărilor oficiale cu privire la aplicarea unitară, în practică, a prevederilor legislative în acest domeniu;
- supervizează, pe baza datelor furnizate în urma exercitării funcţiilor de monitorizare, verificare ex-ante, control şi a indicatorilor de performanţă relevanţi, modul de funcţionare a sistemului achiziţiilor publice, în scopul de a identifica aspectele ce afectează derularea în condiţii de eficacitate şi eficienţă a procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică de către autorităţile contractante, a contractelor sectoriale, a celor de concesiune de lucrări publice, precum şi a celor de concesiune de servicii;
- elaborează şi implementează mecanismul de monitorizare a rezultatelor derulării procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, în baza informaţiilor comunicate de autorităţile contractante;
- prelucrează informaţiile colectate, constituie şi dezvoltă baze de date şi elaborează statistici, sinteze şi rapoarte privind sistemul de achiziţii publice, propunând măsuri pentru perfecţionarea şi dezvoltarea acestuia, în vederea exercitării funcţiilor de strategie, reglementare, monitorizare, supervizare şi de stabilire şi implementare a sistemului de verificare şi control al aplicării unitare de către autorităţile contractante a dispoziţiilor legale şi procedurale în domeniul achiziţiilor publice ale agenţiei, precum şi în vederea implementării Strategiei naţionale în domeniul achiziţiilor publice;
- verifică ex-ante documentaţiile de atribuire, procedurile de atribuire şi modificările contractelor/acordurilor-cadru, selectate conform dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi documentele aferente derulării, respectiv realizării acestora, cu privire la conformitatea cu legislaţia în domeniul achiziţiilor publice, achiziţiilor sectoriale, concesiunilor de lucrări şi concesiunilor de servicii;
- elaborează documente standard, formulare şi modele-cadru, ghiduri, manuale şi alte instrumente operaţionale cu rol de suport în aplicarea corectă şi unitară a legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice şi asigură diseminarea acestora;
- colaborează cu instituţiile abilitate în vederea instruirii personalului implicat în activităţi specifice achiziţiilor publice;
- reprezintă România în cadrul comitetelor consultative, grupurilor de lucru şi al reţelelor de comunicare, organizate de Comisia Europeană, în domeniul achiziţiilor publice;
- avizează proiectele de acte normative care au impact asupra activităţilor reglementate de legislaţia privind achiziţiile publice;
- realizează activitatea de conciliere între ANAP şi autorităţile/entităţile contractante supuse controlului ex ante, conform dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017, cu modificările şi completările ulterioare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News