Aproape 5,6% dintre companiile aflate în insolvenţă reuşesc să se reorganizeze, dar circa trei sferturi (73%) dintre antreprenorii care au apelat la această procedură susţin că au devenit mai buni manageri ca urmare a experienţei din perioada insolvenţei, conform unui comunicat de presă al Casei de Insolvenţă Transilvania (CITR).
În acest context, reprezentanţii companiei apreciază că prejudecăţile asociate insolvenţei afectează salvarea şi viabilizarea afacerilor aflate în dificultate şi penalizează antreprenorii. 'Întârzierea demarării insolvenţei din cauza stigmatului social şi retragerea din business a antreprenorilor descurajaţi de percepţia eşecului afectează mai mult economia decât posibilele pierderi financiare. Insolvenţa reglează dinamica unei economii, pentru că este un mecanism care dă spaţiu de manevră şi oferă pârghii pentru redresare, permiţând ca afacerile să fie restructurate, transformate şi să continue să existe', este de părere Vasile Godîncă-Herlea, CEO al CITR. Statistic, datele din piaţă arată că 5,59% dintre companiile aflate în insolvenţă reuşesc să se reorganizeze.
Strict la nivelul CITR, există o rată de peste 40% de proceduri în diverse stadii de reorganizare din întreg portofoliul de o mie de proiecte. 'În mod evident, accesul la finanţare este greu accesibil pentru afacerile aflate în dificultate. Însă resursele financiare pot fi obţinute de la caz la caz, în funcţie de particularităţile fiecărei companii şi de nevoile sale de finanţare. Acestea pot fi acordate pe bază de proiect, pentru finanţarea activităţii curente, pentru finanţarea activelor aflate în insolvenţă sau pentru transferul unei părţi din business. Firmele din domeniul construcţiilor, de exemplu, pot obţine o finanţare de tipul scrisorilor de garanţie pentru participarea la licitaţii. Companii precum Straco, Galli Gallo, Astra Vagoane, de exemplu, au primit diverse forme de finanţare pe parcursul procesului de insolvenţă', notează specialiştii CITR.
Aceştia vorbesc despre teama celor care aud de insolvenţă că business-ul pe care îl au va dispărea de pe piaţă. 'Însă, obiectivul insolvenţei este în egală măsură stingerea creanţelor şi viabilizarea afacerii. Declanşarea procedurii de insolvenţă oferă debitoarei instrumente şi pârghii de redresare care, în mod normal, nu i-ar fi la îndemână într-o situaţie dificilă (...) Branduri ca Flanco sau Diverta s-au reinventat în urma trecerii printr-o reorganizare şi sunt azi mult mai dezvoltate (...)', menţionează specialiştii în insolvenţe. Statisticile Uniunii Europene (UE), citate de CITR, relevă faptul că doar 4 - 6% dintre falimente sunt frauduloase la nivel european.
În România, conform numărului de dosare active pe rolul instanţelor pentru atragerea răspunderii împotriva companiilor aflate în insolvenţă (atât falimente cât şi reorganizări), doar 3,4% sunt insolvenţe cu potenţiale nereguli (la nivel de an 2018). Totodată, studiile CITR arată că 73% dintre antreprenorii intraţi în insolvenţă au devenit mai buni manageri ca urmare a experienţei prin care au trecut. CITR, liderul pieţei de insolvenţă din România, a distribuit creditorilor peste 400 de milioane de euro, în ultimii cinci ani. Firma deţine zece birouri în toată ţara şi oferă soluţii personalizate prin cei peste 150 de specialişti din echipele pluridisciplinare de caz şi susţine antreprenorii în dificultate. CITR e parte a CITR Group, primul grup de firme din România specializat în remedii personalizate pentru companiile aflate în impas economic.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News