Invitatul emisiunii ”La Sud prin Sud Est”, transmisă de DCNews și de Lider FM, a fost președintele Consiliului Județean Brăila, Francisk Chiriac.
Alături de jurnalistul Dc News, Val Vâlcu, președintele CJ Brăila a prezentat detaliat informații din toate domeniile, sociale, economice și de infrastructura rutieră, ce țin de județul pe care acesta îl prezidează.
"Dunărea, trebuie să investim foarte mult și trebuie să valorificăm acest fluviu, care ne dă speranțe de dezvoltare nu neapărat turistică dar și economică. Pe lângă toate proiectele culturale, festivalurile internaționale pe care le avem la Brăila, încercăm partea gastronomică, să o dezvoltăm foarte mult, de ce nu și plimbările pe Dunăre cu barca, pentru că nu foarte multă lume are posibilitatea de a merge în Delta Dunării și încercăm să creăm city-break-ul regional", declară președintele CJ Brăila.
Pe lângă cunoscutul obiectiv turistic și stațiunea Lacul Sărat Brăila, cunoscută în întreaga lume ca izvor de sănătate, președintele CJ Brăila, Francisk Chiriac, a anunțat un nou obiectiv de dezvoltare al infrastructurii turistice brăilene și anume înființarea unei noi stațiuni asemănătoare cu stațiunea Lacul Sărat prin amenajarea unui alt lac cu apă terapeutică, o nou bază de tratament în județul Brăila.
"Este vorba de Lacul Movila Miresei, care are aceleași proprietăți ca și Lacul Sărat. Încercăm să creăm o bază și o infrastructură astfel încât să devină un pol de tratament al județului pe aceleași principii. Începând de anul acesta, am înființat un ADI împreună cu Primăria municipiului Brăila, Consiliul Județean și Comuna Ghizgani care este proprietara spațiului unde este stațiunea Lacul Sărat. Investim foarte masiv în stațiune", a declarat președintele CJ Brăila.
Jurnalistul DC News, Val Vâlcu, a adus în discuție și potențialul agricol al județului Brăila. Legat de acest aspect, președintele Consiliului Județean a declarat:
"Avem foarte multi fermieri în județul Brăila dar avem și un potențial foarte mare legumicol. Încercăm ca piețele din Brăila să poată deservi și altor piețe din alte orașe care nu produc legume. Nu suntem comparativ cu marca de Galați, dar sunt fermieri mici care produc legume proaspete și cred că putem angrena un astfel de proiect prin care să hrănim nu doar zona noastră, ci și pe ceilalți români. Avem potențial și e păcat să nu facem acest lucru".
Întrebat dacă există proiecte aflate în derulare care au suferit din cauza exploziei la prețuri, președintele Consiliului Județean, Francisk Chiriac, a declarat:
"Cu siguranță. Avem proiecte pe fonduri europene, pe fonduri guvernamentale și din resurse proprii. Acum Guvernul României a dat o hotărâre prin care reglementează creșterea prețului la materialele de construcții pe o formulă de calcul. Așteptăm și HG pentru fonduri europene să vedem de unde putem să echilibrăm această creștere de prețuri pentru materiale de construcții, astfel încât să putem merge mai departe și să terminăm aceste obiective".
Despre performanța județului în domeniul economic, în special al numărului de angajați, președintele CJ Brăila declară că din punctul dânsului de vedere este important ca Brăila sa aibă cât mai multi angajatori și nu cât mai mari ca și putere de angajare.
"300-400 de angajatori, pentru că putem gestiona mai bine o criză a locurilor de muncă. Dacă avem un mamut de 4000-5000 de muncitori și va eșua, atunci vom avea o problemă socială. Dacă unul mic de 400-500 va da faliment, atunci putem să relocăm forța de muncă către ceilalți care sunt pe piață. Cel mai mare angajator în momentul de față este Azachi, care are în jur de 3500 de angajați. Este vorba de firma care face cablaje pentru autoturismele BMW", a declarat președintele CJ Brăila.
Cum bine se cunoaște, prea puțin putem discuta despre o dezvoltare economică durabilă în zonele cu o infrastructură rutieră precară, nepotrivită pentru cerințele de transport și costuri actuale. Legat de acest subiect, președintele CJ Brăila a declarat:
"Investitorii caută infrastructură, exact cum a fost în vest. Fiind foarte aproape și de partea vestică, având autostrăzi, investitorii s-au relocat acolo unde au putut să ducă mărfurile mai repede. Șansa noastră vor fi toate aceste proiecte mari de infrastructură rutieră, dar și Dunărea. Brăila și Galați sunt ultimele porturi maritime la Dunăre".
"Săptămâna trecută a fost semnat un proiect pe fonduri europene de 25 de milioane de euro pentru modernizarea portului din Brăila. Brăila și Galați pot deveni o poartă de deschidere comercială pentru tot ce însemnă transport dinspre Ucraina, astfel încât să devenim foarte puternici", a declarat președintele CJ Brăila.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News