Astăzi au avut loc audierile în comsii ale noilor miniștrii, în cadrul cărora aceștia au propus măsuri care... au fost propuse și de guvernul trecut sau chiar de către Opoziție.
La Ministerul Muncii, Claudia Boghicevici a propus finațarea de la Buget a ONG-urilor. Această măsură a fost discutată și de USL cu doar câteva zile în urmă, fiind criticată de presa subordonată puterii, care îl acuza pe Ponta că vrea să cumpere ONG-urile cu banii de la stat.
La Ministerul Transporturilor se merge tot pe ideea parteneriatelor publice-private. Deși ultima încercare, Autostrada București-Brașov, a eșuat, Alexandru Nazare vrea același tip de parteneriat pentru autostrada Târgu Mureș- Iași, dar și pentru magistrala de metrou Bragadiru - Voluntari. Dată fiind criza economică și prăbușirea investițiilor, este greu de crezut că e mai mult decât o promisiune fără acoperire.
Mai degrabă s-ar putea realiza privatizarea a 50%+1 din acțiunile CFR Marfă și a 20% din Tarom, fiind destule interese în acest sens.
Razvan Mustea, propus pentru Ministerul Comunicațiilor, a ”observat” ambiguitățile din acordul ACTA. Mustea a spus în debutul audierii că nu va avea o poziție oficială, ci una personală, "pentru că deocamdată este doar un candidat la funcția de ministru". Emil Boc, cel care îl susține pe Mustea, a semnat deja acordul, în numele României.
La Ministerul Sănătății s-a propus un ”proiect pilot cu privire la salarizarea diferențiată, în funcție de performanța personalului din sistemul sanitar". Măsura nu e rea, dar ridică o întrebare simplă. Dacă este acest tip de salarizare este posibil fără privatizarea spitalelor, care a mai fost rostul legii Sănătății promovate de Ladislau Ritli, care a scos oamenii în stradă?
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News