Civic Alert: Sesizările virtuale duc la soluții reale

Tehnologia scurtcircuitează relația dintre cetățean și autorități. După ce a strâns 38000 de utilizatori și 12000 de alerte în primele 4 luni, utilizând o versiune beta, aplicația Civic Alert se pregătește de lansarea versiunii „oficiale" cu numărul 1.0. 

Bazându-se pe serviciile de cloud Microsoft Azure, aplicația dezvoltată de TotalSoft – unul dintre pricipalii parteneri Microsoft pentru aplicații Microsoft CRM - este pregatită pentru creșterea exponențială a numărului de utilizatori așa cum poate fi ea prevazută de cifrele din primele luni de funcționare.

Civic Alert este cel mai mare self service din România destinat cetățenilor, prin intermediul căruia aceștia pot semnala simplu și rapid problemele de ordin civic autorităților responsabile.

Procesul deseori prea complicat prin care o problemă civică e supusă atenției unei autorități – locale sau regionale – e preluat de un call-center dedicat ce urmărește depunerea și rezolvarea sesizării înregistrate prin intermediul aplicației. Odată cu răspândirea aproape universală a utilizării smartphone-urilor, un simplu gest poate înregistra imagini cu problema, locația ei (cu ajutorul coordonatelor GPS) și trimite sesizarea către centrul de monitorizare Civic Alert. Aici sesizările sunt colectate și structurate de un sistem automat de CRM (Customer Relationship Management) configurat ca un centru de management al reclamațiilor, ce rulează în Microsoft Azure. Faptul că sistemul rulează în cloud-ul Azure asigură arhivare automată și disponibilitatea imediată a datelor, ușurând dramatic efortul de a urmări parcursul unui mesaj de la sesizare la rezolvare.

Pe baza raportărilor și informațiilor oferite de sistemul de CRM, operatorii din call-center contactează autoritățile relevante pentru rezolvarea problemelor sesizate.

Autoritățile primesc astfel, gratuit, informații în timp real despre problemele de rezolvat din oraș. Numeroase instituții publice din diverse localități și-au manifestat deja entuziasmul pentru acest instrument de comunicare, dat fiind faptul că facilitează o conectare mai bună cu cetățenii și o eficiență mai mare în soluționarea problemelor cu care aceștia se confruntă în spațiul public. Aproximativ 400 de sesizări au fost confirmate ca rezolvate de autorități până în prezent.

[citeste si]

În perioada decembrie - martie, aplicația a înregistrat mai bine de 12000 de alerte trimise de utilizatori. Distribuția lor pe categorii aduce o imagine destul de fidelă a problemelor citadine de zi cu zi ale României - parcările abuzive sau ilegale sunt cele mai numeroase, urmate de gropi și deșeurile abandonate.

Sistemul care colectează alertele rulează în cloud – Civic Alert beneficiază de o soluție dezvoltată de Total Soft în Azure, serviciul de cloud de la Microsoft.

Despre colaborarea cu Civic Alert, Daniel Bălăceanu, Product Manager, Charisma Business Applications, TotalSoft spune că „dezvoltarea de soluții care să aibă un efect net pozitiv la nivelul comunității sau a societății ca întreg ni se pare una dintre cele mai ofertante folosiri ale tehnologiei de vârf. Cloud-ul și schimbările de paradigmă pe care le aduce la nivelul utilizării și dezvoltării de tehnologie e vârful de lance al progresului digital actual – ni se pare potrivit ca el să vină în sprijinul schimbării în bine, oriunde ar avea ea loc".

Civic Alert este o soluție informatică compusă dintr-o aplicație mobilă, accesibilă de pe smartphone, un site web cu prezență publică pentru urmărirea statusului reclamațiilor și un sistem de backoffice bazat pe tehnologia Microsoft Dynamics CRM.

Adrian Stănescu, fondator Civic Alert: "Am pornit Civic Alert dintr-un eșec personal: timp de două luni mi-am promis zilnic că voi sesiza primăria despre semaforul lipsă de lângă parcul unde îmi plimb copiii. Dupa două luni, am decis că trebuie sa găsesc o soluție și, pentru că aveam deja experiență în digital, am creat o aplicație care să transmită sesizarea mea autorităților. În scurt timp ne-am dat seama că o aplicație de una singură nu rezolvă problema. Aveam nevoie de o soluție scalabilă, flexibilă și mobilă ca să putem procesa și urmări în mod transparent tot ce se întâmplă mai departe cu sesizările. Am adăugat call centerul și am decis să mutăm toată activitatea în cloud. Asta ne-a permis să ne respectăm promisiunea făcută utilizatorilor: că vom folosi tehnologia și puterea crowdsourcingului pentru îmbunătățirea spațiului civic." Mai multe informații despre Civic Alert puteți găsi la http://www.civicalert.ro

Mai multe informații despre TotalSoft puteți găsi la http://www.totalsoft.ro/

Mai multe informații despre serviciile de CRM în cloud oferite Microsoft puteți găsi la https://www.microsoft.com/ro-ro/dynamics/  

Despre TotalSoft

Cu peste 20 de ani de experienţă, TotalSoft este cel mai important furnizor de ERP din România, conform ultimelor 5 studii realizate de compania de analiză de piață Pierre Audoin Consultants. Portofoliul de clienți numără peste 1500 de companii din 36 de ţări, printre care USA, Germania, Austria, UK, Italia sau Franţa, TotalSoft având o expertiză de necontestat în verticale precum retail și distribuție, agricultură, energie, petrol și gaze, telecom, automotive, servicii financiare, medical și farmaceutic și producție.

Compania deţine suita proprie de soluţii software, Charisma Business Suite, din care fac parte sisteme recunoscute la nivel internațional, cum ar fi Charisma ERP, Charisma HCM sau Charisma Medical Software.

Despre Civic Alert

Civic Alert este aplicația de mobil gratuită care sesizează autoritățile administrative despre problemele pe care cetățenii le semnalează în spațiul public prin trei pași simpli: fotografiere, geolocalizare pentru a înregistra adresa și selectarea categoriei în care se incadrează problema semnalată. Aplicația Civic Alert a fost lansată în variantă Beta pe 16 noiembrie 2015 și este în dezvoltare și optimizare. Civic Alert nu are culoare politică și nu este afiliată niciunei instituții publice. Este o inițiativă civică, apărută din dorință de a trăi într-un spațiu mai civilizat.

Despre Microsoft

Fondată în 1975, compania Microsoft (NASDAQ "MSFT") este liderul mondial în software, servicii și soluții ce ajută oamenii și companiile să își atingă pe deplin potențialul.

„Inspirația noastră la Microsoft este să fim liderul în tehnologie și partenerul de încredere pentru viitorul României."

Microsoft și cei peste 3.000 de parteneri comerciali locali oferă companiilor din România set bogat de soluții de mobilitate și creștere a eficienței în afaceri. Mai multe informații sunt disponibile pe www.microsoft.ro/imm. Totodată, firmele mici și mijlocii au la dispoziție un serviciu de contact specializat la Microsoft România pentru informații suplimentare și consultanță (021 529 7174), iar pe www.microsoft.ro/studiidecaz sunt disponibile exemple de companii românești care folosesc soluții de mobilitate și cloud pentru a-și crește competitivitatea.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel