CJUE: Clienţii nu trebuie să restituie produsele voluminoase defecte

Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a decis joi că clienţii care cumpără online sau telefonic produse voluminoase sau grele nu au obligaţia de a le restitui vânzătorului în caz de defecţiuni, pentru rezolvarea problemelor, transmite DPA, potrivit Agerpres.

Cazul a ajuns în cea mai înaltă instanţă a UE după ce un cetăţean german a cumpărat un cort de grădină de cinci pe şase metri, despre care a susţinut că este defect. El a cerut vânzătorului să efectueze reparaţia la domiciliu sau să înlocuiască produsul. Compania a refuzat reclamaţia, însă a omis să furnizeze informaţii privind returnarea cortului. În cele din urmă, cumpărătorul a cerut anularea vânzării.

CJUE a decis că răspunderea pentru returnarea produselor voluminoase, grele sau fragile nu revine clientului, dar a menţionat că fiecare caz trebuie judecat individual. În caz că vânzătorul nu ia măsuri pentru rezolvarea problemei, clientul are dreptul de a anula achiziţia şi de a cere returnarea plăţii, a mai stabilit instanţa.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel