Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, vrea să dea „o pomană electorală“ cetățenilor din Sectorul 1 chiar în timpul mandatului său, printr-un proiect de 200 milioane de lei din „economiile“ făcute de instituție cu salubrizarea.
Primăria sectorului 1 a iniţiat, prin edilul Clotilde Armand un proiect local, prin care toți cetățenii cu vârsta peste 18 ani din acest sector din București vor primi un ”tichet anticriză” în valoare de 1.000 lei. Valoarea totală a proiectului este de total 200 de milioane lei, bani care au fost economisiți de la operatorul de salubritate, potrivit anunțului primăriei.
Analistul politic Bogdan Chirieac a avut un schimb tăios de replici cu Alexandru Dumitriu (USR), în studioul România TV, pe marginea acestui subiect.
“Sper Consiliul Local să oprească acest act înspăimântător de populism!“, a spus Chirieac.
“Dar de ce este populistă această măsură? Consiliul local funcționează, adoptă ce propune primarul sau orice altceva? Dar oamenii aceia carora le dai nu contribuie și ei cu taxe...?“, a spus Alexandru Dumitriu, USR.
“Dacă ai surplus la buget, redu taxele, lasă privatul să intre pe acest culoar...“, a intervenit moderatoarea Lili Ruse.
“Din acei 200 de milioane pe care spune doamna Armand că i-a economisit, poate se scad cei 50 de milioane cheltuiți anapoda, fapt spus de onorabila Curte de Conturi. Dar cu acei bani asfaltează străzile, face școli sau să organizeze un safari pentru omorârea șobolanilor în Parcul Herăstrău! Dânsa vorbește serios? Această propunere nu are cum să treacă în CL!. Doamna respectivă nu are legătură cu realitatea.“, a spus Chirieac.
“Avem acum niște bani salvați din infracțiunile pe care le-a făcut PNL cu salubrizarea... E o presiune enormă pe doamna Armand...Acum, spuneți că nu trebuie să fie ajutați cetățenii sectorului 1..“ a mai spus Dumitriu.
„Jaf și incompetență? Aproape 50 milioane lei, atât ne costă încălcarea legii de către Clotilde Armand, primarul sectorului 1!”, transmitea PNL Sector 1, care a publicat raportul „complet” al controlului Curții de Conturi.
„De ce ascunde de peste o lună Clotilde Armand raportul Curții de Conturi? Pentru că spune negru pe alb că a încălcat legea în mod flagrant și constant. Doar în 2021 au fost constatate abateri de la legalitate ce însumează aproape 50 milioane lei în achizițiile și plățile derulate de Primăria Sectorului 1. Efectuare de plăți nelegale, achiziții derulate pe repede înainte de echipa din cabinetul primarului, fără implicarea direcțiilor specializate și fără respectarea procedurilor legale. Acestea sunt concluzii unui raport pe care Armand l-a vrut ascuns cu orice preț”, precizează PNL Sector 1 într-un comunicat.
„Deși a intoxicat opinia publică în campania electorală cu expresia „primăria de sticlă”, primarul Armand a schimbat radical abordarea și a transformat-o în primărie de plumb, din care nu iese nicio informație fără binecuvântarea ei. Dar pentru că transparența nu se negociază, iar cetățenii Sectorului 1 au dreptul să știe ce se întâmplă cu banii lor, PNL Sector 1 prezintă public, în premieră, raportul complet al Curții de Conturi pentru anul 2021 — anexat și, mai jos, cu principalele concluzii”, continuă sursa citată.
„Aproape 50 de milioane de lei este valoarea cumulată a abaterilor de la legalitate într-un singur an, iar autorul este cert: primarul sectorului 1. Invităm toți cetățenii să parcurgă concluziile extrase mai jos și raportul complet al Curții de Conturi. Negru pe alb, zeci de pagini despre abateri grave, încălcări flagrante ale legii, administrare defectuoasă. Este exact ceea ce spunem noi de aproape doi ani de zile: un DEZASTRU!
Orice primar cu o doză minimă de respect față de cetățeni și-ar da demisia în fața unui asemenea prejudiciu, dar avem zero așteptări de la actuala administrație. Primarul îi minte pe cetățenii sectorului 1 în fiecare zi. Noi ne-am obișnuit, de doi ani, cu această abordare a primarului: nicio întrebare nu primește răspuns (nici măcar de la presă), zeci de proiecte de consiliu sunt încuiate în sertarul de la biroul primarului (inclusiv cele votate, păcatul lor fiind ca sunt inițiate de PNL), legea este călcată în picioare iar zeci de funcționari publici, inclusiv cei aduși de primar, pleacă pentru că nu mai pot tolera situația”, a declarat Sebastian Burduja, președinte PNL Sector 1.
„Raportul de audit financiar și Procesul-verbal de constatare, ambele înregistrare cu nr. Ds.52/06.07.2022, întocmite de Curtea de Conturi a României, vin și confirmă afirmațiile consilierilor locali Sector 1 ai Partidului Național Liberal, referitoare la încălcarea legii de către Primarul Sectorului 1. Un singur exemplu: servicii de pază de 12,3 milioane lei fără respectarea procedurilor legale - nu au fost transmise anunțuri de participare, nu au fost respectate procedurile proprii ale instituției!”, precizează PNL Sector 1.
Principalele constatări ale Curții de Conturi a României, potrivit PNL Sector 1:
- „Valoarea cumulată a erorilor/abaterilor de la legalitate și regularitate constatate însumează 48.558.306 lei;
- Achiziția unor servicii de pază pentru unități de învățământ, unități sanitare și piețe agroalimentare în valoare de 12.290.595 lei, cu nerespectarea procedurilor în privința demonstrării urgenței și cu încălcarea principiilor nediscriminării și tratamentului egal;
- Situațiile financiare auditate conțin denaturări semnificative ca urmare a unor abateri sau erori, nu respectă principiile legalității și regularității și nu oferă o imagine fidelă a poziției financiare, a performanței financiare și a celorlalte informații referitoare la activitatea desfășurată de Sectorul 1;
- Modul de administrare a patrimoniului public și privat al statului și al unităților administrativ-teritoriale, precum și execuția bugetului de venituri și cheltuieli al Sectorului 1 NU respectă principiile legalității, regularității, economicității, eficienței și eficacității;
- Înregistrări de facturi în valoare totală de 35.621.102 lei, pentru care există litigii pe rolul instanțelor de judecată, fără constituirea provizioanelor eferente, exact ceea ce PNL Sector 1 a reclamat în mod constant când a refuzat să gireze bugetul ilegal al primarului;
- Riscul efectuării plăților duble unor operatori de salubritate, având același obiect de activitate cu cel al unui contract aflat în derulare. Elaborarea documentației și derularea procedurii de achiziție au fost desfășurate în aceeași zi;
- Efectuarea de plăți nedatorate;
- Efectuarea procedurilor de achiziție publică de servicii juridice de consultanță, de asistență și/sau de reprezentare în litigii fără respectarea legii;
- De asemenea, din verificările efectuate asupra documentelor există suspiciuni referitoare la modificarea ulterioară a datelor din documentele întocmite pentru achiziția serviciilor juridice.
- Demararea procedurilor de achiziție publică de servicii juridice de consultanță, de asistență și/sau reprezentare în litigii rezultate din derularea raporturilor contractuale înainte de aprobarea de către Consiliul Local Sector 1.
- Primaril sectorului 1 a refuzat să pună la dispoziția echipei de control Registrul de evidență a numerelor de înregistrare. Nota Justificativă întocmită de Direcția Investiții privind achiziția serviciilor juridice nu respectă prevederile legale.
- În ceea ce privește modificarea obiectului de de asistență juridică, sunt puse doar “spații cu linii”, fapt care demonstrează că modul de derulare a Contractului nr. JAC 86/S/29.12.2020 este tratat cu superficialitate de către S1, neurmărind modul de îndeplinire a obligațiilor asumate prin contract de către operatorul economic. Echipa de audit a constatat și a subliniat faptul că Serviciul de Achiziții Publice nu a fost implicat în această achiziție, aceasta desfășurându-se prin cabinet primar;
- Documentele puse la dispoziția echipei de control al CCR arată faptul că, Primarul S1 a emis și a semnat cererea de ofertă către o societate cu activitate juridică fără a mai solicita nicio altă ofertă în vederea încheierii contractului de servicii de consultanță/asistență juridică și de reprezentare în vederea apărării intereselor Sectorului 1. Cererea de ofertă a fost înaintată înaintea aprobării Consiliului Local al Sectorului 1;
- Negocieri fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare, fără să se demonstreze urgența care să determine aplicarea acestei proceduri;
- Management defectuos al Sectorului 1 și nerespectarea prevederilor legale de către ordonatorul principal de credite – primarul Sectorului 1, care a semnat referate de necesitate și documente prin care a fost aleasă o procedură de achiziție care nu era opozabilă;
- Funcționarea necorespunzătoare a controlului intern și necunoașterea/neaplicarea prevederilor legale privind procesul achizițiilor publice;
- Întârzieri la plata burselor elevilor din învățământul preuniversitar de stat cu frecvență, deși execuția bugetară ne confirmă faptul că fondurile existau.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News