Cloud Computing acaparează piața IT din România

Despre tipul de infrastructura  IT – Cloud Computing, în ultimul timp se vorbește foarte mult. Dintre furnizorii la nivel mondial identificăm: Microsoft, Amazon, Google etc. Ei au centre de date, resurse hardware și software pe care le oferă sub formă de soluții și servicii. Modelul de plată pentru prelucrarea și păstrarea datelor este pay-per-user, adică plătești atât cât folosești. Stocarea, procesarea și utilizarea datelor se poate face atât de pe calculator cât și de pe tabletă, telefon ș.a. având acces la internet, doar cu un user și o parolă.

Autor: Silvestru Tatiana

Sistemul cloud funcționează după următorul principiu: în  locul achiziției, instalării, și creării unui departament IT pentru a controla și dezvolta resurse harware și software, puteți avea acces la acestea plătind un serviciu. Cloud-ul oferă flexibilitate ridicată, în comparație cu sistemele tradiționale.

Perspectiva de a primi o mare flexibilitate și micșorarea cheltuielilor trage atenția multor proprietari de business. Ca răspuns la acest fapt marile companii de pe piața IT, și-au orientat obiectivele și resursele pentru a oferi soluții în cloud. Încă din toamna anului 2008, pe parcursul câtorva săptămâni, Amazon și-a inaugurat serviciul  «Elastic Compute Cloud» (EC2) un produs testat pe scară largă, conform Salesforce.com citat de  Biztimes.ru, iar Microsoft și-a extins portofoliul adăugând Windows Azure.

Reducerea costurilor este o primă reacție la criză a tuturor companiilor. Deschise către modelul cloud, pe lânga companiile mari care au implementate una sau mai multe soluții, sunt și IMM-urile. Acestea sunt avantajate de modelul de livrare pay-per-user, deoarece nu au destule resurse pentru o investie inițială în infrastructura hardware și software. Însă dacă compania are un departament IT, colaborarea, cu companii specializate oferă trecerea prin procese de instruire pe noi tehnologii, și migrarea în cloud cu propriile forțe.

Utilizarea Cloud Computing-ului este o transformare la nivel mondial, și inevitabila afirmă specialiștii. Existența problemelor în companie dar și concurența crează necesitatea migrării. Scurgerile de informații, existența timpilor morți, utilizarea resurselor firmelor în scopuri personale, și multe altele acum ramân în urmă.

După o documentare asupra pieței idetificăm că în Rusia analiștii prognozează o creștere cu 34%, în America cu  28%, iar în Europa cu 24%  a serviciilor în cloud pentru anul 2015.

Noutatea acestei perioade este Ofiice-ul 365 oferit de Microsoft. SharePoint Online, Exchange Online, Lynk Online, Office Web Apps, toate în cloud, fără investiție inițiala în: hardware, licențe, fiind highly available – asigurată automat.

Tehnologia oferă ustensilele manevrării unei afaceri de succes. Și anume  Exchange Online care include: e-mail, calendar, contacte, arhiva personală, e-Discovery, AV/AS doar pentru 5 Euro/user pe lună. Cu SharePoint Online aveți acces la toate informațiile necesare managementului business-ului, de oriunde, oricând: fluxuri de documente, vizualizare date, servicii Acces/Excel/Visio. Lync Online oferă posibilitatea întâlnirilor virtuale, mesagerie instant. Mai mult, găsim aceste  soluții și servicii IT&C, la companii specializate care au postura de integratori. Ce fac defapt ei?  Un urma unor proiecte de succes, devin parteneri Microsoft  sau altor furniori de soluții si servicii in cloud, și câștigă abilitățile necesare pentru a furniza aceste servicii. Totodată crează soluții în care integrează aceste platforme și obțin produse care satisfac nevoile clientului.

Un exemplu de integrator este compania Infotrend și un exemplu de beneficiar a soluției în cloud este Anchor Grup. Ei au  creat un program pilot în urma căruia echipa de management a companiei Anchor Grup a hotârat migrarea către cloud computing. După analiza efectuată de departamentul IT, acesta a stabilit că pentru o soluție similară investiția depășea 100.000 Euro. Foarte relevant pentru alegerea Office 365 a fost și nivelul de securitate oferit de Microsoft care includea business continuity și disaster recovery cu replicare a datelor în cel puțin două locații. De asemenea, a contat și disponibilitatea de 99,9% garantată prin SLA.

Astfel Anchor Grup, cu proiectele majore: București Mall, primul mall din România; Plaza Romania, destinație de vânzare cu amănuntul și de agrement; Anchor Plaza, primul centru de afaceri clasa A integrat cu un centru comercial; InCity Residences, a selectat compania Infotrend pentru a implementa Office 365. Acum aceasta companie beneficiaza de toate benefiicile solutiei, fara investitie initiala.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel