Clujul va avea tren metropolitan, ca în Occident!
După ani de tergiversări, administrația locală spune că trenul metropolitan Cluj se poate face și fără construirea unei linii de cale ferată în plus, dedicată numai acestui obiectiv. Amintim că, la începutul anului 2023, Emil Boc relata că proiectul Trenului Metropolitan al Clujului ar fi tras pe linie moartă, din cauza CFR, care obliga autoritățile să construiască un „nou fir de cale ferată de la Gara Cluj-Napoca la Apahida”, scrie Ştiri de Cluj.
„Pentru trenul metropolitan s-a ales soluția tehnică. Exista presiunea realizării unui al treilea fir de cale ferată, dar s-a decis că tehnologia permite să nu mai fie nevoie de realizarea firului de cale ferată suplimentară. Trebuie sa mai purtăm discuții cu CFR Călători și să ne corelăm cu modernizarea căii ferate de la Cluj la Oradea. Până în luna Februarie 2024 vom avea studiul de fezabilitate terminat și vom avea tren metropolitan. Proiectul este cel mai avansat din România. Acest lucru ne dă posibilitatea să putem face culoarul de nord al Clujului. Dacă mai trebuia încă un fir de cale ferată pierdeam o bandă de circulație din culoarul de nord, mai precis din strada Câmpul Pâinii”, a declarat Emil Boc, în cadrul unei conferințe de presă.
Sucursala Regională de Căi Ferate Cluj a anunțat, încă din anul 2020, Primăria Cluj că pentru realizarea „trenului metropolitan” este necesară o linie de cale ferată în plus, dedicată numai acestui obiectiv. După zeci de ani în care nu s-a făcut niciun proiect major de infrastructură, clujenii au aflat la începutul anului 2023 că și proiectul „trenului metropolitan” a fost pus la sertar. Neînțelegerile dintre CFR SA și administrația Boc nu au făcut decât să lungească procesul de identificare a unei soluții potrivite pentru acest proiect.
Discuțiile despre fezabilitatea proiectului Trenului Metropolitan al Clujului au început încă în anul 2020. De atunci, Sucursala Regională de Căi Ferate Cluj precizase că „pentru un asemenea grafic de circulație este necesară linie CF dedicată numai acestui obiectiv (tren metropolitan)”, anunță CFR SA. Trei ani mai târziu, după ping-pong-ul politic dintre autoritățile locale și cele naționale, Boc anunță că de fapt proiectul este fezabil, și Primăria nu trebuie să mai construiască o linie de cale ferată suplimentară.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News