Membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) au decis joi interzicerea de la difuzare pe posturile tv a spoturilor publicitare pentru apa minerală "Aqua Carpatica" şi suplimentul alimentar "Supramax Articulaţii" în forma iniţială.
Decizia de intrare în legalitate a fost adoptată de Consiliu, pentru că spotul Aqua Carpatica "induce în eroare consumatorii creând o stare de confuzie cu privire la calitatea celorlalte ape minerale îmbuteliate şi comercializate în România", notează Agerpres.
În spotul Aqua Carpatica, mai mulţi copii în parc se întrec în a prezenta a cui apă este mai necurată şi se face trimitere şi la o aplicaţie pentru smartphone, care realizează o analiză comparativă a apelor îmbuteliate în România.
De asemenea, membrii CNA au considerat că prima variantă a spotului "Supramax Articulaţii", care preciza că "suplimentul alimentar conţine cea mai mare cantitate de colagen bioactiv", încalcă legislaţia audiovizualului. Această primă variantă nu se mai difuzează din data de 9 septembrie 2016.
Membrii CNA au apreciat că spoturile analizate au încălcat Codul de reglementare a conţinutului audiovizualului, potrivit căruia "comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu