Un consilier juridic în cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) susține că toate autostrăzile din România sunt pline de gropi și au aceleași probleme pe care le-a avut și tronsonul Sibiu-Orăștie, care a fost demolat,
"Toate autostrăzile sunt șvaițer, sunt ca Sibiu-Orăștie. Ne-am săturat să spunem tuturor miniștrilor și prim-miniștrilor de aceste probleme", a declarat Alin Goga, consilier juridica în cadrul CNADNR, citat de Agerpres.
El este și reprezentant al Grupului de inițiativă pentru restructurarea și reprofesionalizarea CNADNR, care, alături de Sindicatul Național Profesional al Drumarilor din România, a organizat o conferință de presă cu scopul de a demasca neregulile din activitatea companiei de drumuri.
El susține că acum nu mai pot fi executate nici măcar garanțiile.
"Există un raport al Direcției de calitate care arată că toate autostrăzile au mari probleme, au defecte majore de construcție. Deși le-am plătit, ele au avut probleme la recepție și nu au recepție finală. Azi nu mai putem executa nici garanțiile. Constructorii ne lasă acum ca pe proști, pentru că Narcis Neaga (fost director general al CNADNR — n. r.) și alți directori generali nu și-au făcut treaba, iar Homor (Cătălin Homor, actualul director al companiei — n. r.) nu face decât să-i acopere", a precizat Goga.
Ideea a fost susținută și de Mihai Bășulescu, fost șef al CNADNR: "Astăzi, niciun proiect de infrastructură nu putem să spunem că nu are probleme. În ceea ce privește Sibiu-Orăștie, nu avem nici azi din punct de vedere juridic lămurit contractul cu constructorul".
În ceea ce privește autostrada A3 București-Ploiești, lucrările nu au fost finalizate nici până în prezent, deși șoferii circulă de câțiva ani pe acest tronson, a mai spus Bășulescu, care a susținut, totodată, că probleme mari sunt și la centura orașului Cernavodă.
La rândul său, Florin Dascălu, director de întreținere în cadrul companiei, a susținut că demolarea sectorului Sibiu-Orăștie a fost o greșeală, întrucât acel tronson ar fi putut fi consolidat și fără demolare, precum și faptul că există probleme și pe podurile de pe autostrăzi și drumuri naționale.
Alin Goga a acuzat și lipsa unei strategii coerente la nivelul CNADNR, în timp ce Florin Dascălu a subliniat și lipsa de specialiști din cadrul CNADNR.
"Dintre cei 6.000 de angajați ai companiei, doar 169 de oameni sunt ingineri de drumuri, adică 3%. Marile centre universitare scot ingineri de drumuri, iar statul nu îi folosește. Dintre cei 49 de șefi de secție, doar 29 sunt ingineri de drumuri, restul sunt absolvenți de relații publice, juriști, economiști. Sistematic, compania a fost condusă de neprofesioniști. Compania trebuie condusă de un inginer drumar, eu nu cred că în țara asta nu se găsește un inginer drumar", a mai spus Dascălu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu