CNAIR a anunțat că a fost avizat proiectul tehnic pentru autostrada Buzău – Focșani, parte din A7.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, vineri, 21 ianuarie, că, în ședința Consiliului Tehnico Economic, a fost avizat proiectul tehnic pentru autostrada Buzău – Focșani, parte din A7.
Potrivit unui comunicat al companiei, CNAIR poate începe, în urma acestui aviz, întocmirea documentației necesare lansării licitației pentru execuția lucrărilor. Lungimea acestui sector este 82,44 kilometri.
Finanțarea pentru execuția lucrărilor destinate Autostrăzii Buzău – Focșani va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dan Vîlceanu, a afirmat vineri că Strategia privind calitatea aerului va fi cea mai mare provocare a acestui an din punct de vedere al PNRR.
De aceasta depind fondurile pentru Energie și Transpoturi.
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dan Vîlceanu, a spus, vineri seară, că în prima jumătate a acestui an România o serie de jaloane pe care trebuie să le îndeplinească.
Acesta a precizat că o parte dintre jaloane au fost închise anul trecut.
„Practic ce-am avut de închis în decembrie, am închis. Trei jaloane nu puteam să le închidem pentru că nu erau finalizate discuțiile în interiorul comisiei, n-a depins de noi, încă așteptăm un feed-back de la Comisie. E vorba de trei jaloane care se referă la instrumente financiare, dar restul sunt închise, cu un asterisc la reforma pensiilor, unde este cumva este parțial închis, pentru că acolo nu avem încă semnat contractul cu Banca Mondială, contract de consultanță, înțeleg că acest contract va fi semnat în prima jumătate a lunii februarie”, a declarat Dan Vîlceanu, la Digi24.
El a spus că România este una dintre puținele țări care a rezolvat și problema softului privind monitorizarea PNRR.
Ministrul a fost întrebat care va fi cea mai mare provocare a acestui an din perspectiva PNRR.
„Există o reformă care este foarte complicată şi importantă. Termenul pentru ea este trimestrul doi 2022, adică în mai puţin de 6 luni şi se referă la Strategia privind calitatea aerului. De această strategie depind fondurile pe Energie şi transporturi. Deci, nu închizi acest jalon, nu tragi bani nici pe energie, nici pe transporturi”, a răspuns Dan Vîlceanu, conform Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu