CNAIR a anunţat de câţi bani ar avea nevoie pentru 2020, în condiţiile în care Guvernul i-a alocat, conform proiectului de buget, doar un miliard de lei. Suma dată de Guvern este, însă, infimă, pe lângă nevoile companiei.
Bugetul estimat de CNAIRpentru necesarul lucrărilor de întreținere, pentru anul 2020 este de 3.751.290.000 lei cu TVA . Din aceasta sumă, 955.604.000 lei reprezintă lucrări de întreținere și reparații curente pe o lungime de 2.542 de kilometri, informează CNAIR. Pentru anul 2019, bugetul total prevăzut pentru lucrările de întreținere a fost de 1.726.510.949 lei. Din această sumă, 410.440.301 lei reprezintă valoarea lucrărilor de întreținere periodică și reparații curente, executate pe o lungime de 1191 de kilometri.
Conform proiectului de buget pe 2020 pus în dezbatere publică de Ministerul Finanțelor, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. asigura în prezent administrarea și întreținerea unei rețele de 17.740 km din care 824 km de autostrăzi și 16.916 km drumuri naționale, rețea care este dezvoltată pe întreg teritoriul României, iar peste 61 % din rețea are durata de funcționare expirată.
„Durata normală de funcționare va putea fi prelungită în cazul în care starea tehnică a sistemelor rutiere existente și capacitatea portantă a drumului se mențin în limite admisibile prevăzute de reglementările tehnice în vigoare la data expirării duratei normale de funcționare prin executarea unor lucrări de întreținere periodică (tratamente bituminoase, straturi rutiere subțiri, covoare asfaltice, reciclări în SITU) și reparații curente (ranforsări sisteme rutiere), conform reglementărilor tehnice în vigoare și în ritmicitatea prevăzută de acestea. Față de cele prezentate, rezultă că, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA are nevoie anual de alocarea de la bugetul de stat pentru activitatea de întreținere a infrastructurii rutiere de fonduri financiare în valoare de cca. 1.047 milioane lei. Neasigurarea unui buget corespunzător pentru execuția acestor tipuri de lucrări până la construirea rețelei de autostrăzi, va conduce la distrugerea întregii rețele rutiere din administrare, iar costurile de remediere ar fi mult mai mari, deoarece lucrările de modernizare, respectiv reabilitare implică costuri mult mai mari (ex. un km de drum modernizat/reabilitat costa cca 800.000 euro)", arată documentul care privește bugetul Ministerului Transporturilor, conform Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News