Tehnologia de tip cloud computing şi utilizarea tabletelor vor fi un lucru obişnuit în multe şcoli europene în 2015, iar învăţarea prin intermediul jocurilor pe calculator şi chiar al telefonului vor fi o normalitate în doi sau trei ani. Mai mult, în cinci ani am putea avea laboratoare virtuale, iar elevii vor avea parte de educaţie personalizată, arată un raport al Comisiei Europene, la care au contribuit zeci de experţi, inclusiv din SUA.
Conform unui raport publicat de Comisia Europeană şi de New Media Consortium, o organizaţie din SUA ce reuneşte experţi în tehnologii educaţionale, elevii dau încă dovadă de abilităţi şi competenţe digitale limitate, ca atare tehnologia ar trebui adusă mai aproape de şcoală şi utilizată mai eficient.
Mai mult, e nevoie şi de o pregătire adecvată a dascălilor pentru a utiliza toate aceste noi mijloace de predare şi învăţare, susţin experţii, care spun că este "una dintre cele mai presante provocări cu care se confruntă învăţământul şcolar din Europa în prezent". Primul raport Horizon Report Europe: 2014 Schools edition "prezintă tendinţele şi evoluţiile tehnologice care sunt susceptibile de a avea un impact asupra educaţiei în următorii cinci ani", se arată într-un comunicat al Comisiei Europene (CE).
Tehnologiile care vor contura şcolile până în 2019: "Grupul de experţi estimează că tehnologia de tip cloud computing şi utilizarea tabletelor vor fi un lucru obişnuit în multe şcoli europene în termen de un an, iar învăţarea prin intermediul jocurilor pe calculator şi al unei combinaţii de medii fizice şi virtuale vor face parte din metodele de predare în următorii doi sau trei ani.
Potrivit experţilor, crearea laboratoarelor virtuale şi la distanţă, precum şi dezvoltarea strategiilor care să încurajeze studenţii să îşi asume un rol activ în conceperea activităţilor lor de învăţare ar putea dura până la cinci ani", mai susţin oficialii CE.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News