O mișcare civică maghiară reproșează companiei Coca Cola că nu a inclus și nume maghiare pe etichetele sticlelor cu renumita băutură comercializate mai ales în orașe ca Miercurea-Ciuc, Carei, Sfântu Gheorghe sau Salonta, apreciind că scopul campaniei nu va fi atins în zonele locuite de maghiari.
Maghiarii "nu vor avea satisfacție cumpărând o sticlă inscripționată 'Viorica', 'Constantin' sau 'Ionel'". "Dacă Coca-Cola ar ține cont de răspândirea limbilor și numelor de botez din Ardeal, și-ar mări enorm eficacitatea campaniei. Dacă ardelenii ar avea posibilitatea să cumpere și sticle cu alte nume pe ele decât cele românești, firma ar atinge un nou grup-țintă important pentru acțiunea ei", precizează un comunicat al Mișcării 'Igen, tessek! - Da, poftiți!', potrivit HotNews.ro.
Amintind că prenumele alese pentru etichetele printate pe sticlele de Coca Cola sunt alese după statisticile de botez actuale, pentru ca băutura să-și găsească cât mai mulți cumpărători", mișcarea civică maghiară notează că cei din Ardeal, care poartă nume maghiare, precum Janos, Istvan, Ildiko, Eniko, Andras, Sandor sau Eva și nu numai ei, "rămân cu gura căscată atunci când își caută numele pe rafturi".
Potrivit acestei mișcări, "este o practică neobișnuită și bizară să folosești numai prenume românești în orașe ca Miercurea-Ciuc, Carei, Sfântu Gheorghe sau Salonta. Este foarte greu de crezut că statisticile de vânzare a băuturii vor fi măcar apropiate de succesele înregistrate în zonele românești, după această campanie", susține această mișcare, care își oferă "cu prietenie și gratuit serviciile" producătorului, fiind gata să-i ofere o colecție cu cele mai populare nume maghiare.
De altfel, campania Coca Cola, demarată recent în mai multe state, cu etichete pe care sunt printate cele mai populare prenume, a stârnit controverse și în alte state, în care identitatea culturală poată fi strâns legată de religie și etnie.
Astfel, potrivit The Washington Post, săptămâna trecută, un cetățean israelian de origine arabă a trimis o petiție unui tribunal israelian semnalând că această campanie este discriminatorie, deoarece nu apărea niciun nume de origine arabă, scrie wall-street.ro. La fel de nemulțumiți au fost și cei din comunitatea imigranților ruși, precum și alte minorități din Israel.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu