Coffitivity este un site inspirat de cercetări recente ce demonstrează că zgomotele dintr-o cafenea, cum este cel al espressorului, de exemplu, creează nivelul optim de zgomot de fundal pentru a stimula creativitatea. Site-ul poate fi accesat gratuit şi foloseşte zgomote ambientale specifice cafenelelor, zgomote ce îi ajută pe oameni să se concentreze.
Autor: Andreea Adamescu
O serie de experimente cu privire la nivelul de zgomot necesar pentru ca oamenii să se concentreze le-a cerut participanţilor să vină cu idei noi, în timp ce erau expuşi la diferite nivele de zgomot de fundal. Echipa de cercetători de la Universitatea din Illinois a ajuns la concluzia că zgomotul ambiental specific unei cafenele sau al unui televizor, ce ajunge la 70 de decibeli, este de preferat locurilor mai tăcute, ce ajung doar până la 50 de decibeli. Practic, nivelul de creativitate al participanţilor a fost influenţat pozitiv de zgomote de intensitate medie, şi nu de o linişte profundă.Rezultatele au fost publicate în The Journal of Consumer Research.
Un zgomot de 85 de decibeli, cum ar fi zgomotul unei maşini de gunoi sau cel produs de un blender, este însă un zgomot mult prea puternic, iar participanţii la experiment au spus că au fost distraşi de acel zgomot.
Ravi Mehta, asistent universitar şi profesor de administrare a afacerilor la universitatea unde s-a desfăşurat cercetarea, a spus că o linişte completă tinde să amplifice concentrarea, iar asta limitează capacitatea de a gândi abstract. “ Acesta e motivul pentru care, dacă eşti prea concentrat pe o problemă şi nu reuşeşti să o rezolvi, renunţi să te gândeşti la ea pentru o vreme, revii mai târziu la problemă şi reuşeşti să găseşti o soluţie”, a declarat Ravi Mehta.
Însă beneficiile zgomotului de fundal se aplică doar sarcinilor creative. Sarcinile ce necesită mare atenţie la detalii ar trebui să fie făcute în linişte. Alte studii desfăşurate de aceeaşi echipă susţin că sunt şi alte elemente ce ne pot ajuta. Culoarea albastră pentru ecranul calculatorului stimulează imaginaţia şi creşte randamentul la sarcini creative, iar culoarea roşie creşte atenţia la detaliu şi concentrarea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News