Este bine știut faptul că alcoolul și automobilele nu fac casă bună, dar nu și atunci când alcoolul este consumat de ... mașină. A dovedit-o un om de știință scoțian care s-a urcat la volanul unui autoturism alimentat cu combustibil bio obținut din reziduurile rămase după distilarea whisky-ului.
Carburantul respectiv a fost produs de compania Celtic Renewables din Edinburgh, care a pus la punct un proces de fabricare a unui biocombustibil produs din malț — boabe de orz înmuiate în apă pentru a facilita procesul de fermentare în producția de whisky — și borhot, lichidul rămas după distilare, reziduuri care în mod obișnuit sunt aruncate.
Procesul, conceput inițial în Marea Britanie la începutul secolului trecut pentru a produce acetonă pentru explozibilii folosiți în Primul Război Mondial, a fost eliminat treptat în anii 1960 ca urmare a concurenței din industria petrochimică.
Președintele Celtic Renewables, Martin Tangney, declara în 2015 că vizează reluarea acestui proces într-un context modern, care ne permite să folosim resturile din industria de whisky pentru a crea o sursă de combustibil care contribuie la un viitor cu emisii reduse de carbon, pe care toți îl dorim".
Celtic Renewables a produs primele eșantioane de bio-butanol obținut din reziduurile producției de whisky în februarie 2015, conform BBC. Săptămâna trecută, Martin Tangney, care este și directorul Centrului de cercetare a combustibililor bio din cadrul Universității Napier din Edinburgh, i-a demonstrat eficiența conducând în jurul parcului universitar o mașină închiriată alimentată cu acest carburant.
Față de alți biocombustibili, butanolul are avantajul că poate fi amestecat cu benzină în proporție de până la 15% fără a necesita modificări ale motorului. Tangney a spus că dorința de a gestiona eficient resursele l-a inspirat să dezvolte proiectul, relatează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu