Românii fac cumpărături din ce în ce mai mult în online. Conform estimărilor specialiștilor, valoarea totală a pieței de comerț electronic din România, ar putea ajunge la 5 miliarde de euro.
Comerţul online din România a înregistrat în 2016 cea mai mare creştere din Europa, de 38%, mai mult decât dublu faţă de media europeană, de 15%, conform unui studiu Ecommerce Europe.
În 2017, estimarea era de 2,5 miliarde de euro, însă în realitate valoarea cumpărăturilor online a ajuns la 2,8 miliarde de euro, cu peste 40% mai mult decât în 2016.
Comerţul online din România are potenţialul de a-şi dubla valoarea până în 2020, cu condiţia creşterii investiţiilor şi a sprijinului autorităţilor pentru dezvoltarea aptitudinilor digitale în rândul populaţiei, coroborată cu cea a infrastructurii digitale.
Potrivit lui Iulian Stanciu, acționar EMAG, cel mai mare magazin online din România, pentru ca piața de comerț online să crească, e nevoie şi de implicare din partea guvernului pentru a digitaliza ţara. „Nu avem cum să vindem produse unor oameni care nu au internet. Toată România trebuie să fie digitalizată“, a spus Stanciu.
România se numără printre ţările cu cea mai mică pondere a persoanelor care fac cumpărături online, se mai arată în studiul organizaţiei Ecommerce Europe. În ţara noastră, rata de penetrare a internetului fix la 100 de gospodării este de aproximativ 55%, iar rata de penetrare a internetului mobil la 100 de locuitori este de 85%, notează Capital.ro.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu