Companiile lui Musk a devenit populară pentru numeroasele accidente de muncă pe care le întâmpină muncitorii lor. Amenzile nu pot fi mai mari decât ce s-a primit până acum.
Oficialii pentru siguranța muncii din SUA au amendat SpaceX, compania lui Elon Musk, cu 3.600 de dolari în această lună, în urma unui accident la una dintre filialele sale din statul Washington, care a condus la o „aproape amputare”, conform înregistrărilor de inspecție revizuite de Reuters.
O anchetă Reuters la sfârșitul anului trecut a relevat despre compania de rachete a lui Musk că a ignorat reglementările și practicile standard de siguranță ale muncii la facilitățile sale din toată țara. Prin interviuri și înregistrări guvernamentale, organizația de știri a documentat cel puțin 600 de accidente nedeclarate anterior ale muncitorilor SpaceX din 2014.
SpaceX nu a răspuns la întrebările Reuters cu privire la niciunul dintre aceste incidente, inclusiv decesul unui muncitor și rănirea altuia care rămâne în comă după ce i-a fost fracturat craniul în urma unei defecțiuni a unui motor de rachetă în 2022. Compania nu a răspuns nici unei solicitări de comentarii cu privire la noua amendă pentru siguranță.
Inspecții de la Departamentul pentru Muncă și Industriile statului Washington au descoperit noi încălcări ale normelor de siguranță la sediul din Redmond, Washington, al companiei, în decembrie anul trecut, într-o vizită generată de plângerile muncitorilor, conform înregistrărilor de inspecție de stat obținute de Reuters printr-o solicitare de înregistrări. Un purtător de cuvânt al agenției a declarat că SpaceX poate face în continuare apel la decizie.
Inspecțiile au concluzionat că sediul nu are un „program complet de siguranță”, de comunicare adecvată a regulilor de muncă și de un sistem de „corectare a încălcărilor”, conform înregistrărilor. „Aproape amputarea”, așa cum au numit-o inspectorii, s-a produs după ce o rolă de material a căzut și a zdrobit piciorul unui muncitor.
Managerii SpaceX au spus inspectorilor de stat că a fost un incident unic și că problema a fost rezolvată.
Cu toate acestea, inspecțiile au descoperit că angajaților nu li se cerea să poarte pantofi de protecție cu vârf de oțel, chiar dacă rolele de material pe care trebuiau să le încarce într-o mașină deveniseră mai grele - crescând de la aproximativ 80 de kilograme la 300 de kilograme fiecare.
Un muncitor de la locul respectiv a spus inspectorilor că „siguranța poate fi neglijată” pentru că „obiectivul companiei este să producem cât mai mult într-un timp scurt”, conform înregistrărilor. Muncitorul rănit a spus că mașina în care se încărcau rolele „a fost configurată intenționat în mod greșit pentru a crește rata de producție în timpul fazei de încărcare a materialului”.
Muncitorul, care nu a fost identificat în raport, a spus inspectorilor că problema nu a fost abordată și că oficialii de siguranță ai companiei nu „au competența de înțelegere a lecturii și nici competența generală pentru a implementa un plan de siguranță la sediul din Redmond”.
Într-un incident separat raportat mai puțin de 24 de ore mai târziu, un angajat neidentificat din Redmond a fost spitalizat cu glezna ruptă după ce a sărit de pe un doc în timpul unei alarme de incendiu, despre care inspectorii au spus că SpaceX nu ar fi putut-o prevedea. SpaceX nu a fost amendată în urma acestui incident.
Raportul Reuters de anul trecut a constatat că agențiile de siguranță a muncii au amendat compania miliardarului cu un total de 50.836 de dolari pentru diverse încălcări în ultimul deceniu.
Istoricul SpaceX în ceea ce privește accidentele și problemele de reglementare subliniază limitele reglementărilor privind siguranța muncii. Amenzile sunt limitate prin lege și oferă puțină descurajare pentru companiile majore, conform experților în siguranța muncii din SUA. Reglementatorii federali și statali suferă și ei de subdimensionare inspectorilor, spun aceștia.
Administrația Națională Aeronautică și Spațială a SUA (NASA), care a plătit SpaceX cu mai mult de 11,8 miliarde de dolari în calitate de contractor privat pentru spațiu, nu a răspuns la întrebări referitoare la această problemă. Agenția spațială a refuzat repetat să comenteze asupra recordului de siguranță al companiei, spunând doar că agenția are opțiunea de a impune clauzele contractuale care cer SpaceX să aibă „un program de siguranță și o cultură robustă și eficientă”.
În luna trecută, soția muncitorului care este în comă după ce i-a fost fracturat craniul a depus o acțiune în justiție pentru neglijență împotriva companiei. NASA și SpaceX nu au comentat cu privire la acea plângere.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu