Compania WizzAir a fost obligată în instanță să plătească daune în valoare de 40.000 de euro unei familii de români.
Avocatul Mircea Ursuța din Oradea a reușit să obțină despăgubiri în valoare de 40.000 de euro pentru familia sa care, acum câțiva ani, a rămas blocată pe aeroportul din Madrid din cauza companiei aeriene.
Mai exact, cursa retur către Sibiu a fost anulată fără ca aceștia să fie anunțați. Cei patru membri ai familiei s-au întors în țară abia după cinci zile, timp în care nu au primit absolut deloc explicații din partea WizzAir.
„Am zburat de la Sibiu la Madrid pe 28 decembrie 2020, iar pe 8 ianuarie 2021 trebuia să ne întoarcem tot la Sibiu, unde am şi lăsat maşina“, a spus bărbatul pentru eBihoreanul.
„În aeroportul din Madrid am făcut formalităţile de îmbarcare şi am aşteptat cursa Wizz spre Sibiu, dar la două ore după ora programată pentru aterizare am aflat de la angajaţi ai aeroportului că acesta se închide din cauza vremii şi cursa e anulată. Am întrebat ce să facem şi ni s-a spus că nu există reprezentant Wizz în aeroport, ceea ce este aberant: Madrid e o capitală importantă şi orice companie trebuie să aibă reprezentanţi care să îndrume pasagerii“, a mai spus bărbatul.
Familia a dormit în aeroport în acea noapte, iar dimineața următoare, când cei patru au încercat să ia alt avion spre România, au constatat că și acea cursă era anulată. Au încercat ulterior să ia un avion spre Budapesta, dar aeronava care ar fi trebuit să ajungă la Madrid a fost redirecționată spre Barcelona.
„În toată perioada dintre 8 şi 13 ianuarie informaţiile de pe site-ul Wizz Air au fost contradictorii şi greşite. De exemplu, în 12 ianuarie am aflat că avionul de la Budapesta pentru Madrid a aterizat la Barcelona abia după ce a ajuns acolo. Ne-au tratat cu partea dorsală, în bătaie de joc“, a povestit bărbatul.
Potrivit acestuia, personalul WizzAir contactat nici nu știa că avionul este garat în Barcelona, ci căuta informații ep Google.
Într-un final, cei patru au ajuns la Budapesta, de unde au luat o mașină spre Oradea, localitatea de reședință, însă Mircea Ursuța a trebuit să meargă și la Sibiu pentru a-și recupera mașina pe care o lăsase acolo când a zburat spre Spania.
Ulterior, timp de doi ani, bărbatul a făcut zeci de reclamații pe siteul WizzAir, însă a fost tratat cu indiferență și aproape mereu apelurile i s-au redirecționat către robot.
În final, bărbatul a cerut compensaţia de 1.600 euro (400 euro pentru fiecare pasager), daune materiale de 1.185 euro şi 376 lei (contravaloarea cheltuielilor făcute în cele 5 zile pentru cazare, hrană şi transport la Barcelona, respectiv pentru recuperarea maşinii din Sibiu).
De asemenea, familia lui Mircea Ursuța a solicitat daune morale de 80.000 euro (câte 20.000 euro pentru fiecare membru al familiei), din care instanța a acceptat doar jumătate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News