Companiile aeriene rusești le recomandă piloților să folosească mai puțin frânele la aterizare și rulare pentru a economisi resursele avioanelor de linie occidentale, pentru care nu sunt furnizate piese de schimb din cauza sancțiunilor, scrie Moscow Times.
Potrivit Aviatorshina, echipajele S7 Airlines au fost instruite să folosească modul de marșarier scăzut, în locul frânării automate, dacă starea și lungimea pistei permit acest lucru. Compania recomandă folosirea frânei doar atunci când viteza scade la 130 km/h, evitând în același timp frânările intensive pentru a finaliza aterizarea cât mai curând posibil și a elibera pista.
Ural Airlines recomandă piloților să efectueze aterizări fără a aplica frâna automată pe piste lungi și să minimizeze numărul de acționări ale frânei, iar atunci când parchează, să oprească frâna de parcare folosind plăcuțe.
Rossiya Airlines i-a sfătuit pe piloți să nu încerce să elibereze pista de la cea mai apropiată cale de rulare, ceea ce poate necesita frânări puternice. Piloții sunt sfătuiți să folosească marșarier pentru a minimiza căldura și uzura frânei și pentru a evita rularea cu frânele puse.
Aeroflot nu a emis recomandări scrise; le-a cerut verbal piloților să folosească frânele mai economic. Pe pistele lungi, „se poate fără ele”, a spus unul dintre piloții companiei pentru Aviatorshina.
Compania aeriană low-cost Pobeda salvează din durata de viață a frânelor, dar într-un mod diferit: recomandă piloților, dimpotrivă, să recurgă la frânare intensivă (Autobrake 3) folosind marșarier pentru a reduce lungimea de rulare.
În plus, compania le-a cerut piloților să evite virajele cu viteză aproape de zero în jurul punctului de aterizare - tot din aspecte economice.
Acum, în Rusia există 1148 de avioane de pasageri, majoritatea străine. Boeing și Airbus au încetat furnizarea de componente și întreținere aeronavelor încă din primele zile ale războiului. Peste 70 de avioane au fost confiscate în străinătate, după ce locatorii au cerut restituirea proprietății.
Planul Ministerului Transporturilor este de a demonta jumătate din flota de aeronave pentru piese de schimb și astfel să rezolve problema lipsei componentelor originale.
Surse Bloomberg apropiate Aeroflot au raportat la sfârșitul lunii mai că cel mai mare transportator din țară va fi obligat să se angajeze în canibalizare în lunile următoare. Pobeda Airlines intenționează, de asemenea, să demonteze până la 40% din flotă pentru piese de schimb.
China refuză în mod persistent să folosească tehnologiile rusești pentru a crea aeronava CR929-600 și invită producătorii occidentali să contribuie la proiect, întrucât nu își dorește să împartă profiturile cu Federația Rusă pe o piață cheie chineză, relatează South China Morning Post, citând surse familiare cu situația.
Lansat în 2017, proiectul de 50 de miliarde de dolari va produce o aeronavă cu o capacitate de 280 de pasageri. Conceput ca fiind un concurent al Boeing și Airbus, avionul urmează să facă primul zbor anul viitor. Dar cu cât această perioadă este mai apropiată, cu atât dezacordurile dintre parteneri sunt mai puternice.
China face eforturi pentru a aduce companii occidentale și vrea să înlocuiască soluțiile rusești, spun surse ale publicației chineze citate anterior. Alte preocupări ar fi că Rusia își promovează, în mod nefundamentat, evoluțiile în materie de tehnologie și nu are cel mai bun istoric în materie de siguranță.
În plus, China ar dori să implice Rolls-Royce și General Electric în dezvoltarea motorului, deși Rusia spera să participe la această parte a proiectului.
„Partea rusă percepe alegerea chineză în favoarea componentelor occidentale ca pe un steag alb aruncat spre Occident pe fondul sancțiunilor impuse după invadarea Ucrainei”, explică unul dintre interlocutorii publicației.
COMAC, partenerul chinez al United Aircraft Corporation, nu dorește să permită Rusiei să primească venituri din vânzarea aeronavei pe piața internă chineză. În China este așteptată o cerere de 3.000 de avioane, în timp ce perspectivele globale rămân neclare.
„Moscova și-a dat seama că, în afara Chinei, CR929 ar fi foarte greu să fure clienți de la Boeing și Airbus”, spune o sursă a publicației citate.
Fostul vicepremier Iuri Borisov, vorbind la forumul Inginerii Viitorului de la sfârșitul lunii iunie, a recunoscut: „Cu China, acest proiect, în principiu, nu merge în direcția în care noi ne dorim. China, pe măsură ce devine un gigant industrial, este din ce în ce mai puțin interesată de serviciile noastre.”
„Participarea noastră este în scădere și tot mai mult în scădere”, a declarat Borisov. „Nu vreau să prezic viitorul acestui proiect – dacă îl vom părăsi sau nu”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu