Sindicaliști din căile ferate au semnalat Ministerului Transporturilor, potrivit unor surse DCNews, situația critică de la CFR Călători, care nu poate folosi o parte din trenurile Săgeata Albastră.
Potrivit acestora, în februarie 2017 compania de stat a încredințat reparația a 66 de trenuri Săgeata Albastră unei companii care se află în competiție cu operatorul de stat, respectiv Remarul 16 februarie. Firma este deținută proprietarii Transferoviar Grup, care la rândul său efectuează curse cu automotoare, ca și CFR Călători.
În doi ani, din cele 66 de automotoare Desiro pe care trebuia să le repare, Remarul nu a reparat decât șase. CFR Călători a prelungit, la cererea Remarul, termenele de livrare, ultimul contract ajungând la final în 30 iunie 2019. Primul termenul de finalizare era de șase luni.
Alte șase automotoare nereparate, din primul lot, se află blocate în curtea companiei din Cluj, în timp ce Transferoviar Grup are automotoarele funcționale. Tentativa reprezentanților CFR de a identifica starea tehnică a automotoarele "sechestrate" în curtea Remarul 16 februarie a fost refuzată pe motiv că dislocarea de personal ar bloca activitatea în sectoare unde se desfășoară reparații pentru alte contracte aflate în derulare.
Contactat de redacția DCBusiness, Valentin Dorobanțu, directorul CFR Călători, a recunoscut că este vorba de un contract cu probleme încheiat între CFR și Remarul 16 Februarie. Întrebat ce soluție vede în această problemă, directorul CFR a spus că se vor lua toate măsurile legale pentru a pune capăt acestei situații.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News