Peste 120 de specialişti europeni din educaţie se reunesc la Bucureşti în cadrul Conferinței Cercetătorilor Procesului Bologna.
Publicitate
'Profesori de marcă, cercetători dedicați domeniului politicilor eudcaționale internaționale, experți, tineri cercetători, studenți doctoranzi sau pasionați de educație din Spațiul European al Învățământului Superior se vor reuni la București, în perioada 29-31 ianuarie, 2020, în cadrul Conferinței Cercetătorilor Procesului Bologna pentru a dezbate teme de actualitate ce vizează dezvoltarea învățământului superior la nivel internațional.
Deschiderea oficială a Conferinței Cercetătorilor Procesului Bologna (Future of Higher Education-Bologna Process Researcher’Conference, FOHE-BPRC) va avea loc mâine, 29 ianuarie, ora 15:30 , în Sala Ronda a Hotelului Intercontinental din București, evenimentul fiind prezidat de către Monica Cristina Anisie, Ministrul Educației și Cercetării și Adrian Curaj, Directorul General al UEFISCDI (Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării).
Printre participanții de marcă ce vor fi prezenți la această amplă manifestare se vor număra, Ligia Deca, Consilier Prezidențial-Departamentul de Educație și Cercetare, Mihnea Costoiu, Rector al Universității POLITEHNICA din București, Marian Preda, Rector al Universității București, Remus Pricopie, Rector al Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative, precum și înalți reprezentanți ai unor instituții internaționale de prestigiu (European University Association-EUA, International Association of Universities-IAU, Consiliul Europei, Comisia Europeană sau European Students’ Union-ESU). Dezbaterile tematice ce au fost programate pentru zilele de 30 și 31 ianuarie se vor derula în Biblioteca Centrală a Universității POLITEHNICA din București.
Internaționalizarea educației în contextul provocărilor globale și a inițiativelor de tipul Universități Europene, accesul la învățământul superior pentru toți studenții, abordări inovative de predare și învățare, îmbunătățirea colaborării dintre educație și cercetare, redefinirea Procesului Bologna în viitor pentru a putea răspunde nevoilor societății, impactul digitalizării asupra educației sau replicarea modelelor de tip Bologna în alte regiuni ale lumii sunt principalele, tematici de interes general pentru învățământul superior de la nivel internațional ce vor fi abordate în cadrul acestei ediții a Conferinței Cercetătorilor Procesului Bologna .
Evenimentul este organizat de către Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării în parteneriat cu Universitatea POLITEHNICA din București, Școala Națională de Studii Politice și Administrative și Universitatea București, cu sprijinul Ministerului Educației și Cercetării. În cadrul manifestării, care se va desfăşura în incinta Bibliotecii Centrale a UPB vor fi dezbătute atât viziunea și prioritățile Spațiului European al Învățământului Superior, dar și persepectivele de asigurare a calității educației în cadrul Uniunii Europene. Totodată, din agenda de lucru fac parte şi vizite la principalele centre de cercetare ale Universității POLITEHNICA din Bucureşti.
România a devenit membru al Procesului Bologna în 1999, prin semnarea Declarației de la Bologna, angajându-se astfel să includă obiectivele stabilite în prioritățile învățământului superior românesc. Procesul Bologna a condus la crearea Spațiului European al Învățământului Superior care include 48 de state membre, criteriul principal de acceptare a unei candidaturi fiind aderarea la Convenția Culturală Europeană. Procesul Bologna a însemnat pentru toate statele participante reforme profunde ale învăţământului superior, marcate prin schimbări de legislaţie şi reconsiderarea principiilor de bază ale procesului educaţional pentru o societate bazată pe cunoaştere.
Universitatea POLITEHNICA din Bucuresti este cea mai veche si prestigioasa scoala de ingineri din Romania. Traditia institutiei noastre, acumulata in cei 200 de ani prin eforturile unora dintre cei mai mari dascali ai neamului, dar si ale generatiilor de studenti, nu reprezinta insa singurul argument convingator. Astazi, Universitatea POLITEHNICA din Bucuresti cunoaste un continuu proces de modernizare, aflandu-se intr-un permanent dialog cu mari universitati din lume.
Misiunea Universitatii POLITEHNICA din Bucuresti a fost gandita ca o imbinare de educatie, cercetare si inovatie, fapt ce reprezinta cheia catre o societate si o economie a cunoasterii. Crearea cunoasterii in primul rand prin cercetare stiintifica, raspandirea ei prin educatie si instruire profesionala, diseminarea ei prin tehnologia informatiei si utilizarea inovatiei tehnologice, sunt elemente care definesc distinctivitatea universitatii.' potrivit unui comunicat de presă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu