Conflict între șoferi, bicicliști și motocicliști! Cum vrea Poliția să-i împace - Interviu exclusiv

Imagine ilustrativă
Imagine ilustrativă

Comisarul-șef ing. Valentin Iana, șeful biroului organizarea și sistematizarea circulației din Brigada Rutieră, a acordat un interviu pentru DCNews, în care a vorbit despre o problemă sensibilă a traficului din Capitală: permanentele tensiuni dintre șoferi, de o parte, și bicicliști sau motocicliști, de cealaltă parte.

Comisarul-șef ne-a explicat că bicicletele sunt vehicule și trebiue să circule doar pe șosea, cu excepția cazurilor când pe trotuar există piste dedicate bicicletelor. El a adăugat că Brigada Rutieră va desfășura în perioada următoare o campanie în rândul bicicliștilor, pentru ca aceștia să respecte regulile de circulație care le sunt impuse și șoferilor.

Valentin Iana: Foarte puțini șoferi știu că bicicleta este vehicul! Bicicleta este vehicul, deci trebuie să circule pe stradă. Pe trotuare, bicicleta circulă numai când are piste amenajate, altminteri, circulația se face pe stradă. Mulți șoferi sunt numulțumiți că bicicleta merge pe unde merg și ei, pentru că bicicleta este un vehicul mai lent decât mașina și, sigur, astfel apar conflicte. Dar trebuie să ne învățăm și să ne obișnuim că în trafic există și motocicliști, care se deplasează mai repede (...), în trafic există și bicicliști, care se deplasează cu vehicule și care nu au peste tot piste. Eu mă bucur că Administrația Locală încearcă să găsească soluții, pentru că acești participanți la trafic, ca și pietonii, sunt foarte vulnerabili, ca și motocicliștii de altfel, pentru că protecția lor în situația producerii unui accident este foarte redusă.

Vezi și: Cum s-a sucit Mîndruță. Care e motivul? Sondaj

DCNews: Există în rândul șoferilor nemulțumirea că bicicliștii ocupă o bandă de circulație, merg mai încet, sunt imprevizibili în trafic ... .

V. I.: Este adevărat. Urmează să desfășurăm o campanie și în rândul bicicliștilor, pentru că am întâlnit destul de mulți care nu numai că nu respectă culoarea semaforului electric, dar nici nu cunosc regulile elemenare de circulație, pentru că oricine poate deveni biciclist. 

DCNews: Apropo de asta, un biciclist nu are nevoie de permis pentru a merge pe șosea. Ce riscă un el dacă trece pe roșu?

V. I.: Să plătească amendă, ca un pieton care trece pe roșu!

DCNews: Cum rezolvați problema motocicliștilor care croșetează printre mașini? La fel, se stă la coadă, există un spațiu de jumătate de metru între mașini, iar ei se bagă. Nici asta nu este foarte plăcut pentru șoferi și este enervant. 

V. I.: E adevărat, lucrul ăsta se întâmplă în toată Europa. Motocicliștii se adună în față la semafoare și nu cred că se produce un pericol în momentul în care ei depășesc vehicule aflate în așteptare, ci când sunt în mișcare, atunci este pericolul foarte mare. Sigur că este o contravenție și într-un caz și în altul. Ei trebuie să circule pe banda de circulație. Sunt vehicule și trebuie să circule pe banda lor de circulație și să aștepte, ca orice autovehicul sau vehicul la semafor sau la ”cedează trecerea”. Există o campanie în desfășurare, la nivel național, care încearcă să conștientizeze atât motocicliștii, că trebuie să circule legal, ca orice alt vehicul, cât și șoferii, că motocicliștii există în trafic și trebuie să fie atenți, atât la motocicliști, cât și la bicicliști, pentru că, vă spuneam, nu este în obișnuința șoferului să circule pe lângă motociclist, pe lângă biciclist, mai ales la schimbările de direcție.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel