Manila afirmă că nava sa de coastă a fost deteriorată după ce a fost lovită de tunurile de apă; Beijingul spune că a „expulzat” navele filipineze.
Filipinele au acuzat China de „manevre periculoase și obstrucționare” și de reinstalarea unei bariere la reciful disputat Scarborough Shoal, pe care Beijingul l-a blocat și l-a confiscat de la Manila în 2012.
Jay Tarriela, purtătorul de cuvânt al Gărzii de Coastă a Filipinelor (PCG), a declarat că două vase filipineze de patrulare maritimă au întâlnit patru nave ale Gărzii de Coastă a Chinei (CCG) și șase nave din miliția maritimă a Chinei în zonă, luni dimineață, notează Skynews.
Una dintre nave a fost lovită de tunurile de apă ale uneia dintre navele CCG la aproximativ 12 mile nautice (22 km) de recif, în timp ce cealaltă - o navă PCG - a fost lovită de tunurile de apă trase de două dintre navele CCG când se afla la aproximativ 1.000 de yarzi (914 de metri) distanță de recif, pe care Filipinele îl numesc Bajo de Masinloc.
Scriind pe platforma de socializare X, Tarriela a declarat că balustrada și copertina navei au fost deteriorate.
Yesterday, the Philippine Coast Guard vessel, BRP BAGACAY (MRRV-4410), and the Bureau of Fisheries and Aquatic Resources vessel, BRP BANKAW (MMOV-3004), were assigned to carry out a legitimate maritime patrol in the waters near Bajo De Masinloc. The primary objective of this… pic.twitter.com/5jQkS2g66e
— Jay Tarriela (@jaytaryela) April 30, 2024
„Aceste daune servesc ca dovezi ale presiunii puternice a apei folosite de Garda de Coastă a Chinei în hărțuirea navelor filipineze”, a scris el.
Marți, Beijingul a pretins că a „expulzat” navele filipineze din zonă, un teren de pescuit tradițional care oferă, de asemenea, adăpost în vreme furtunoasă.
Tarriela a declarat despre China că a reinstalat și o barieră lungă de aproximativ 380 de metri la intrarea în recif, care se află la aproximativ 220 km de coasta Filipinelor și în cadrul zonei sale economice exclusive (ZEE). Potrivit Convenției Națiunilor Unite privind Dreptul Mării (UNCLOS), o ZEE se extinde aproximativ 200 de mile nautice (aproximativ 370 km) de la coasta unei țări.
China a instalat inițial bariera anul trecut, dar Filipinele au înlăturat-o în septembrie, spunând că încalcă dreptul maritim internațional.
Filipine și China au fost implicate în mai multe incidente în și în jurul recifului disputat din Marea Chinei de Sud, pe care Beijingul îl revendică aproape în întregime, și pe care un tribunal internațional a decis în 2016 că nu este justificată „deținerea”.
Manila a adus cazul său în fața tribunalului după ce China a confiscat Scarborough Shoal acum mai bine de un deceniu.
China a ignorat decizia și a continuat să-și preseze revendicarea.
Brunei, Malaysia și Vietnam revendică, de asemenea, părți din marea din jurul coastelor lor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News