Cătălin Drulă a publicat postări ale unui consilier al ministrului Transporturilor blocat în Grecia.
Liderul USR, Cătălin Drulă, a publicat, pe contul Twitter, mesaje ale lui Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, blocat pe o insulă din Grecia după suspendarea zborurilor companiei Blue Air. „Cât de bine merge recuperarea pasagerilor Blue Air, direct din gura consilierului lui Grindeanu, blocat pe o insulă grecească”, a scris pe Twitter Cătălin Drulă, publicând mesajele.
În acele capturi publicate de Drulă, Urtoi scrie că este foarte greu să contacteze autoritățile, pentru că la numărul de telefon pus la dispoziție de autorități „sună ocupat”, iar la Ambasada României la Atena nu răspunde nimeni.
„Este greu de crezut că TAROM o să reușească să recupereze românii și din insulele grecești, și din Tel Aviv, Paris, și de pe unde mai sunt câte zece - 15 români. Probabil, o parte dintre ei va veni pe speze proprii acasă. Mai mult, cu cât se trage de timp, cu atât va scădea numărul românilor rămași prin aeroporturi”, a spus jurnalistul Val Vâlcu.
Cu privire la plângerile consilierului de pe rețelele de socializare, în opinia lui Val Vâlcu, „sunt pentru a justifica două, trei zile în plus de concediu”. „Nu cred că se află în situația lucrătorului care nu are bani pentru rute alternative de întoarcere. Poate să stea până la închiderea sezonului pe o insulă grecească, așteptând să vină TAROM”, a spus acesta.
Blue Air a remis un comunicat prin care răspunde întrebărilor presei, apărute în urma scandalului din 6 septembrie.
A fost ridicată poprirea și datoria a fost eșalonată. Când se vor relua zborurile?
Poprirea a fost ridicată și zborurile vor fi reluate. Am beneficiat de sprijinul AFM, în special de cel al domnului președinte Dobre. S-a oprit o companie aeriană și s-a oprit de tot, iar credibilitatea Blue Air a fost puternic zdruncinată. În aceste momente facem o evaluare atentă ca să înțelegem care ne este capacitatea de operare. În decursul zilei de mâine vom reveni cu un comunicat oficial în care vom anunța exact ce zboruri vom relua, fie cu sprijinul TAROM sau a altor operatori încercăm să aducem acasă pasagerii blocați în aeroporturile străine.
Cum plănuiți să gestionați situația pasagerilor care au avut zborurile anulate?
Pasagerilor Blue Air afectați de anulări le-am oferit opțiunile prevăzute de legislația în vigoare, aplicabile tuturor operatorilor aerieni la nivel european (rambursarea biletelor de călătorie, rerutarea pe următorul zbor disponibil publicat pe website sau rambursarea în portofelul electronic utilizabil la viitoare achiziții de bilete).
Absolut toate chestiunile legate de rambursarea pasagerilor depind esențial de reluarea activității, astfel încât societatea să poată realiza veniturile necesare atât pentru operarea zborurilor curente, cât și pentru rambursarea sumelor datorate către pasageri.
Ce s-a întâmplat cu amenda primită de la ANPC? Și cu acele acuzații de mită. Ce s-a întâmplat, de fapt, atunci?
Așa cum am precizat în singurul comunicat oficial emis pe această temă, încă din data de 14 Iulie 2022, înțelegem să protejăm interesele și imaginea Blue Air exclusiv prin apelarea la metodele permise de legislația în vigoare.
Astfel, au fost depuse la instanțele și parchetele competente atât Plângerea formulată în materia contenciosului administrativ, prin care solicităm anularea Procesului Verbal de Constatare a Contravenției emis de ANPC, Plângerea penală formulată împotriva funcționarilor publici din cadrul ANPC care au redactat procesul verbal de contravenție, în mod ilegal, în opinia noastră, pentru infracțiunea de abuz în serviciu, infracțiune prevăzută de art.297, alin.1 Cod Penal, precum și Plângerea penală împotriva Președintelui ANPC, pentru comunicare de date false în spațiul public, infracțiune prevăzută de art. 404, Codul Penal. Continuarea, AICI!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News