Liderul grupului PSD din Consiliul Local (CL) Timişoara, Dan Idolu, a declarat, marţi, că social-democraţii se vor abţine de la votarea proiectului de buget pe anul 2019, pentru că "se aruncă" sume uriaşe pe studii de fezabilitate, "unele fără rost".
"Este un buget aşteptat, care trebuia pregătit de Primăria Municipiului Timişoara din timp, nu de azi pe mâine. Trebuia să ştim din timp, să intrăm din timp într-o logică a dezbaterii normale. Era clar că primăria trebuia să aibă pregătit bugetul de mult timp. Dezbaterea trebuia să aibă loc şi cu specialiştii, în comisii; nu a fost discutat bugetul în nicio comisie", a declarat Dan Idolu.
El a criticat alocarea de noi sume pentru realizarea unui studiu de prefezabilitate privind construirea unei linii de metrou şi pentru forarea mai multor fântâni publice sau ornamentale, dar şi pentru montarea unor camere de supraveghere video destinate identificării celor care creează rampe clandestine de gunoi.
"Votând proiectul în ansamblu, am gira nişte ilegalităţi şi abuzuri. E o sfidare. Sunt 20 de milioane de lei cheltuiţi pe studii de fezabilitate, în total, unele sunt supraevaluate ca valoare. De doi ani, este o criză economico-financiară la primărie. Noi ne vom abţine în a vota acest buget. Nu depunem niciun amendament, pentru că degeaba le depunem", a explicat Dan Idolu.
Primarul Nicolae Robu a afirmat, înainte de începerea şedinţei de plen a Consiliului Local Timişoara, că, în fiecare an, consilierii PSD au solicitat să li se preia propuneri, dar anul acesta "nu au schiţat niciun gest".
"Se pare că nu-i prea interesează decât circul, aşa cred ei că vor câştiga voturi, dar vor pierde din puţinele pe care le au aici, la noi, prin astfel de conduite. (...). Nouă (PNL, n.r.), din punct de vedere electoral, ne convine atitudinea lor, pentru că este taxată de cetăţeni", a afirmat Nicolae Robu.
Nicolae Robu a afirmat, vineri, că va menţine pe agenda municipalităţii realizarea unui studiu de prefezabilitate pentru construirea unui metrou, dar pe alte trasee decât cel în partajare cu CFR, întrucât compania feroviară a obţinut fonduri europene care-i vor permite să menţină liniile pe actualele structuri de suprafaţă, de tip movile.
Vezi și: Gabriela Firea, buget Primaria Capitalei, 2019. Proiecte
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News