Ministrul Tranporturilor, Lucian Șova, a explicat la DCNews Live de ce constructorii de autostrăzi erau ținuți pe loc, iar acestora le convenea de minune această situație.
Lucian Șova spune că dacă respectivul constructor al autostrăzii nu are frontul de lucru deschis, deci nu poate executa lucrarea poate cere penalități, ceea ce s-a întâmplat de foarte multe ori în România.
"Din păcate, în practica zilelor noastre și a țării noastre, mulți constructori au câștigat sume importante din revendicări generate de diverse disfuncționalități la nivelul beneficiarilor. Multe din aceste lucruri sunt susceptibile de a fi ori expresia relei credințe, ori mai mult decât a relei credințe la nivel de beneficiar. Când vorbesc de beneficiar, mă refer la Compania de Drumuri, atunci când ne referim la autostrăzi. De prea multe ori, în prea multe cazuri, constructorii au fost ținuți pe loc de lipsa frontului de lucru. Aceasta este generată de exproprieri nefăcute la timp, de autorizații de construcții nedate la timp, de mutări de utilități nefăcute la timp, de acorduri de mediu care au suferit modificări în timpul executării lucrării... Nu am citit nici un contract, dar în principiu acesta zice: eu lucrez, tu dă-mi frontul de lucru. În momentul în care tu nu-mi dai front de lucru, eu sunt liber să-ți cer penalități pentru că nu pot continua lucrarea. Au fost multe astfel de situații, iar banul curge pentru constructori. În ultimul timp a curs mai eficient și mai profitabil stând pe loc decât lucrând. De aceea eu zic, că ceea ce am făcut referitor la fronturile de lucru a fost revoluție.
Citește răspunsul complet al ministrului Transporturilor:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu