Construcția celui mai lung tunel subacvatic din lume intră în linie dreaptă

Sursa Foto YouTube FemernAS
Sursa Foto YouTube FemernAS

Coborând până la 40 de metri sub Marea Baltică, cel mai lung tunel scufundat din lume va lega Danemarca de Germania, reducând timpul de călătorie între cele două țări.

Un port temporar a fost finalizat de partea daneză. Acesta va găzdui fabrica care va construi în curând cele 89 de secțiuni masive de beton care vor alcătui tunelul.

”Se așteaptă ca prima linie de producție să fie gata la sfârșitul anului sau începutul anului viitor”, a declarat Henrik Vincentsen, CEO al Femern A/S, compania daneză de stat responsabilă de proiect. ”Până la începutul lui 2024 trebuie să fim pregătiți să scufundăm primul element de tunel”.

Tunelul, care va avea 18 kilometri lungime, este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din Europa, cu un buget de construcție de peste 7 miliarde de euro.

Prin comparație, tunelul de 50 de kilometri care leagă Anglia și Franța, finalizat în 1993, a costat echivalentul a 12 miliarde de lire sterline în banii de astăzi. Deși mai lung decât tunelul Fehmarnbelt, tunelul Mânecii a fost realizat folosind o mașină de forat, mai degrabă decât prin scufundarea secțiunilor de tunel prefabricate, potrivit CNN.

Va fi construit peste Centura Fehmarn, o strâmtoare între insula germană Fehmarn și insula daneză Lolland, și este conceput ca o alternativă la serviciul actual de feriboturi de la Rødby și Puttgarden, care transportă milioane de pasageri în fiecare an. Acolo unde traversarea durează acum 45 de minute cu feribotul, va dura doar 7 minute cu trenul și 10 minute cu mașina.

Tunelul, al cărui nume oficial este Fehmarnbelt Fixed Link, va fi, de asemenea, cel mai lung tunel combinat rutier și feroviar din lume. Acesta va cuprinde două autostrăzi cu două benzi și două șine de tren electrificate.

Călătorii mult mai rapide

”Astăzi, dacă ar fi să faci o călătorie cu trenul de la Copenhaga la Hamburg, ți-ar lua aproximativ patru ore și jumătate”, spune Jens Ole Kaslund, director tehnic la Femern A/S, compania daneză de stat responsabilă cu proiectul.

”Când tunelul va fi finalizat, aceeași călătorie va dura două ore și jumătate. Astăzi mulți oameni zboară între cele două orașe, dar în viitor va fi mai bine să luăm doar trenul”, adaugă el.

Aceeași călătorie cu mașina va fi cu aproximativ o oră mai rapidă decât în prezent, ținând cont de timpul economisit prin nealinierea pentru feribot. Pe lângă beneficiile aduse trenurilor de pasageri și mașinilor, tunelul va avea un impact pozitiv asupra camioanelor și trenurilor de marfă, deoarece creează o rută terestră între Suedia și Europa Centrală care va fi cu 160 de kilometri mai scurtă decât în ​​prezent.

Detalii tehnice ale celui mai mare proiect de infrastructură din Europa

Proiectul datează din 2008, când Germania și Danemarca au semnat un tratat pentru construirea tunelului. Apoi a durat peste un deceniu pentru ca legislația necesară să fie adoptată de ambele țări și pentru a fi realizate studii geotehnice și de impact asupra mediului. În timp ce procesul s-a finalizat fără probleme din partea daneză, în Germania o serie de organizații, inclusiv companii de feribot, grupuri de mediu și municipalități locale, au făcut apel împotriva aprobării proiectului din cauza acuzațiilor de concurență neloială sau preocupări legate de mediu și zgomot. În noiembrie 2020, o instanță federală din Germania a respins toate plângerile.

Acum portul temporar de pe amplasamentul danez este finalizat, sunt în curs de desfășurare alte câteva faze ale proiectului, inclusiv săparea șanțului propriu-zis care va găzdui tunelul, precum și construcția fabricii care va construi secțiunile de tunel.

Fiecare secțiune va avea 217 metri lungime, 42 metri lățime și 9 metri înălțime. Fiecare secțiune va cântări aproximativ 73.000 de tone metrice.

Vor exista șase linii de producție, iar fabrica va fi formată din trei hale, prima fiind finalizată la 95%. Secțiunile vor fi amplasate chiar sub fundul mării, la aproximativ 40 de metri sub nivelul mării, în punctul cel mai adânc. Poziționarea secțiunilor va dura aproximativ trei ani. Până la 2.500 de oameni vor lucra direct la proiectul de construcție. Se preconizează că proiectul va fi finalizat în anul 2029.

Întârzieri din cauza lanțului global de aprovizionare

”Lanțul de aprovizionare este o provocare în acest moment, deoarece prețul oțelului și al altor materii prime a crescut. Obținem materialele de care avem nevoie, dar este dificil și contractorii noștri au fost nevoiți să mărească numărul de furnizori pentru a se asigura că pot să obțină ceea ce au nevoie. Acesta este unul dintre lucrurile pe care le urmărim cu adevărat în acest moment, deoarece o aprovizionare constantă cu materii prime este crucială", spune Vincentsen.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel